0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

 

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی یکی از آگاهی های لازم در زمینه طراحی سایت است. زیرا با مطالعه و دقت در برخی موارد می توان هک شدن سایت های وردپرسی جلوگیری نمود. در این مقاله می خواهیم برخی از نشانه های هک  شدن سایت وردپرسی را بیان کنیم.

کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت

طراحی سایت

اگر شما به گزارش های Google Analytics خود نگاه کردید و افت ناگهانی ترافیک را مشاهده نمودید، این می تواند نشانه ای باشد که سایت وردپرس شما هک شده است. بسیاری از نرم افزارهای مخرب و تروجان ها وجود دارد که ترافیک وب سایت شما را از بین می برد و آن را به وب سایت های اسپم هدایت می کند. بعضی از آنها کاربران را به محض ورود به سایت هدایت نمیکنند بلکه اجازه میدهند مدتی در آن سایت ها بمانند.

یکی دیگر از دلایل کاهش ناگهانی ترافیک ابزار مرورگر امن گوگل است که شاید هشدارهایی را به کاربران در مورد وب سایت شما اعلام مکی کند..

گوگل هر هفته، لیست سیاهی شامل 20،000 بک لینک وب سایت های دیگر و حدود 50،000 وبسایت را برای وجود بدافزار ها بررسی می کند. به همین دلیل است که هر شخصی که وظیفه طراحی سایت را دارد  و صاحب کسب و کار است باید به امنیت وردپرس خود توجه جدی داشته باشند. شما میتوانید برای مشاهده گزارش ایمنی وبسایت خود از ابزار مرورگر امن گوگل استفاده کنید.

اضافه شدن لینک های خراب به وبسایت

طراحی سایت اسپیناس

یکی از رایج ترین نشانه های سایت های وردپرس هک شده، تزریق اطلاعات است. هکرها یک راه مخفیانه بر روی سایت وردپرس خود ایجاد می کنند که به آنها اجازه دسترسی به فایل ها و تغییر پایگاه داده را می دهد.                                                   

 

برخی از این هک شدن ها لینک ها را به وب سایت های اسپم اضافه می کنند. معمولا این پیوندها در پایین وب سایت شما اضافه می شوند، در حالی که می توانند هر جایی باشند. حذف لینک های مخرب عدم برگشت مجدد آن ها را تضمین نخواهد کرد. شما می بایست این راه مخفیانه را جهت جلوگیری از تزریق اطلاعات پیدا کنید.  

شما نمی توانید وارد پنل مدیریت سایت شوید

طراحی سایت اسپیناس

 

اگر نمیتوانید در سایت وردپرس خود وارد شوید، احتمالا هکرها ممکن است حساب کاربری شما را از وردپرس حذف کرده باشند. از آنجایی که حسابی وجود ندارد، شما نمی توانید گذرواژه خود را از صفحه ورود مجدد تنظیم کنید. راه های دیگری برای اضافه کردن یک حساب کاربری مدیر با استفاده از phpMyAdmin یا FTP وجود دارد. با این حال، سایت شما تا زمانی که متوجه شوید چگونه هکر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده است ناامن می ماند.

حساب کاربری مشکوک در وردپرس

طراحی سایت

 

اگر طراحی سایت شما برای ثبت نام کاربر ایجاد شده باشد و هیچ گونه استفاده ای از محافظت توسط ثبت هرزنامه نکرده باشید، بنابراین حساب های کاربری موجود در هرزنامه فقط اسپم معمولی هستندکه می توانید به سادگی آن ها را حذف کنید.

اما اگر ثبت نام کاربر صورت نگرفته باشد و حساب های کاربری جدید را در وردپرس مشاهده نکنید، احتمالا سایت شما هک شده است. شایان ذکر است حساب مشکوک نقش کاربر مدیر را داشته و در بعضی موارد ممکن است قادر به حذف آن از پنل مدیریت نباشید.

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%