0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

طراحی سایت چیست؟

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

برای درک بهتر موضوع طراحی سایت چیست؟ بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

طراحی سایت به پردازش مجموعه ای از ایده ها و تنظیم زیبایی ها و پیاده سازی آن ها بوسیله اصولی خاص برای هدفی معین انجام می شود. طراحی سایت روند ایجاد یک اثر با هدف ارائه مطالب در صفحات الکترونیکی است که کاربران نهایی می توانند در سراسر اینترنت به کمک یک مرورگر می توانند دسترسی داشته باشند.

 

عناصر طراحی سایت

 

طراحی سایت

 

طراحی وب از عناصر بصری مانند لایه، رنگ، گرافیک و محتوا استفاده می کند. در ادامه به تعریف مختصری از این عناصر می پردازیم:

طرح (Layout)

 طرح یک قالب سایت نحوه چیدن متون، تبلیغات و گرافیک آن است. در دنیای وب یک هدف کلیدی وجود دارد که آن عبارت است پیداکردن اطلاعات در یک نگاه. این هدف شامل حفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی طرح می شود.

رنگ

 انتخاب رنگ ها وابسته به هدف مشتریان است. وبسایت می تواند سیاه و سفید و یا چند رنگ داشته باشد. برای رساندن هویت منحصر به فرد یک برند به حالت سازمانی و یا طراحی برند سازمانی از رنگ های ملایم وب استفاده می کنند.

 

گرافیک

گرافیک شامل لوگو، عکس، آیکن و هر آن چیزی است که موجب پیشرفت طراحی سایت می شود. برای مورد پسند قرار گرفتن وب سایت این موارد باید به درستی در جای مناسب قرار بگیرند تا انباشته شدن رنگ ها و محتوای صفحه وب موجب افت سرعت بارگذاری نگردد.

فونت

استفاده از انواع فونت موجب بهبود طراحی سایت می شود. بیشتر مرورگرها تنها می توانند تعدادی از فونت ها را که به عنوان فونت های نرم می باشند بشناسد. بنابراین طراح شما با مجموعه ای از فونت های پدیرفته شده جهانی کار خواهد کرد.

محتوا

محتوا و طرح می توانند به صورت بصری و متنی در راستای افزایش پیام رسانی سایت با یکدیگر کار کنند. متن نوشتاری می بایستی همیشه مفید و مرتبط بوده و خواننده را گیج نکند و چیزی را که به خاطر آن در سایت می مانند را به آن ها بدهد. همچنین محتوا می بایست برای موتورهای جستجو بهینه و دارای طول مناسبی باشد و کلمات کلیدی مرتبط درون آن جا داده شوند.

ایجاد یک وب سایت کاربر پسند

در کنار مطالب گفته شده در موضوع طراحی سایت چیست؟ که موجب ساخت یک وب سایت قانع کننده زیبا و بصری می شود در نظر گرفتن کاربر نهایی بسیار با اهمیت است. البته کاربر پسند بودن با پرداخت هزینه و توجه به فاکتورهای زیر بدست می آید.

جهت یابی

معماری سایت، منوها و سایر ابزارهای جهت یابی در طراحی سایت می بایستی با توجه به چگونگی جستجوی کاربران ایجاد شود. هدف کمک به کاربر جهت حرکت ساده و مؤثر او در سایت است تا اطلاعات مورد نیاز آن ها در سایت پیدا شود.

رسانه ها

محرک های ویدئویی و صوتی مرتبط در طراحی می توانند به کاربران کمک کنند تا اطلاعات را سریع و آسان درک کنند. این موضوع بازدیدکنندگان را تشویق کند تا زمان بیشتری را در صفحه وب بگذرانند.

سازگاری

طراحی صفحه وب تا اندازه ای بر روی مرورگرها و سیستم عامل های مختلف مؤثر است که بازدیدکنندگان را افزایش می دهد.

تکنولوژی

پیشرفت های تکنولوژی به طراحان اجازه می دهد تا جنبش و نوآوری مانند طراحی های پویا وحرفه ای را داشته باشند.

تعامل

افزایش مشارکت و دخالت کاربر با اضافه کردن کادرهای اظهار نظر و نظرسنجی در طراحی انجام می شود. همچنین با گذاشتن فرم های ایمیل و عضویت کاربران در خبرنامه ها می توان بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی تبدیل کرد.

 

نتیجه گیری

برای آشنایی با طراحی سایت بهتر است بدانید جلب اعتماد کاربران اینترنتی با احترام به وقت و هزینه آن ها با فراهم نمودن امکانات رفاهی سایت و دسترسی آسان افراد به محصولات و مطالب مورد جستجو میسر می شود که می بایستی هنگام طراحی در نظر گرفته شود.

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%