0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

تولید سایت مپ در وردپرس

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

 

تولید سایت مپ در وردپرس و اینکه اصلا سایت مپ چیست؟ چرا به آن نیاز داریم؟ و سؤالاتی از این قبیل موضوعاتی هستند که در این مقاله به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

تاریخچه

در اوایل سال 2000، وب سایت های دولتی از لینکی به عنوان «نقشه سایت» در صفحات اصلی خود استفاده می کردند. این صفحه معمولا شامل لیستی از تمام صفحات آن وبسایت بود. امروزه نیز برخی از وبسایت ها دارای چنین نقشه های HTML هستند. اما برخی نقشه های سایت به جای HTML در XML منتشر می شوند و مخاطبان مورد نظرشان موتورهای جستجو هستند و نه افراد.

سایت مپ وردپرس چیست؟

سایت مپ یا نقشه سایت لیستی از صفحات قابل دسترس کاربران در یک وب سایت است. در واقع Sitemap XML راهی است که صاحبان سایت ها از آن برای معرفی تمام صفحات طراحی سایت به موتورهای جستجو استفاده می کنند. همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام لینک ها در طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی شما از بقیه مهم تر است و تناوب به روزرسانی آن ها  توسط شما چه میزان است؟ در حالی که نقشه های سایت رتبه سایت شما را افزایش نمی دهند، اما امکان جستجوی بهتر صفحات را به موتورهای جستجو می دهند.

 

طراحی سایت

چرا به یک سایت مپ نیاز دارید؟

همانطور که پیش تر گفتیم سایت مپ بر روی سئوی سایت شما تاثیری نمی گذارد. اما اگر یک صفحه در سایت شما وجود دارد که در گوگل ثبت نشده باشد، نقشه سایت به شما این امکان را می دهد که در مورد آن صفحه به موتورهای جستجو اطلاع دهید.

اما نقشه های سایت برای وب سایت ها جدید بسیار مفید هستند. از آنجایی که از وبسایت های دیگر به مطالب جدید لینک داده نمی شود، بسیاری از پست ها و صفحات توسط موتورهای جستجو دیده و ثبت نمی شوند. در نتیجه سایت مپ ها موجب کاوش بهتر و مؤثرتر موتورهای جستجو از وبسایت ها می شوند.

برای وب سایت های محبوب، نقشه سایت به وب سایت اجازه می دهد تا با موتورهای جستجوارتباط مؤثرتری برقرار کنند. بدین ترتیب وب سایت ها محبوب می شوند. موتورهای جستجو می توانند حدس بزنند که وب سایت شما چند وقت یکبار به روز می شود، کدام یک از قسمت های آن بیشتر به روز می شود، سرعت کاوش طراحی سایت شما چگونه است؟ و غیره. در واقع این کار موضوع دیده شدن وبسایت ها برای موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.

نحوه ایجاد نقشه سایت در وردپرس

چندین راه برای ایجاد یک نقشه سایت XML در وردپرس وجود دارد. ما ازافزونه سئو یوست (yoast) وردپرس برای تولید سایت مپ استفاده می کنیم. زیرا این پلاگین به ما امکان می دهد پست های وبسایت خود را بهینه کنیم و ویژگی های دیگری مانند نقشه های سایت و … را ارائه دهیم. همچنین متوجه شده ایم که کارایی بیشتری نسبت به سایر تولید کنندگان مستقل سایت مپ برای وردپرس دارد و در نهایت نقشه های های سفارشی مانند نقشه سایت ویدئو را ارائه می دهد.

برای اضافه کردن نقشه سایت به طراحی سایت وردپرسی خود، اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی پلاگین یوست است. به طور پیش فرض، سئو وردپرس قادر به فعال کردن قابلیت Sitemap XML نیست، بنابراین شما باید آن را فعال کنید. برای انجام این کار به منوی SEO بروید و بر روی گزینه XML Sitemaps کلیک کنید. در صفحه باز شده درون جعبه کنار اولین گزینه را برای فعال کردن قابلیت Sitemap XML علامت بزنید. مطابق تصویر زیر:

 

طراحی سایت

 

اکنون سئو وردپرس تعدادی گزینه برای پیکربندی نقشه سایت به شما می دهد. اگر مطمئن نیستید که این گزینه ها چه کاری انجام می دهند، آنها را نادیده بگیرید و بر روی گزینه Save setting کلیک کنید.

اکنون نقشه سایت شما ایجاد شده و در دسترس عموم است. در نهایت سئو وردپرس دکمه ای با نام Sitemap XML را نشان می دهد که می توانید روی آن کلیک کنید تا فایل index.xml را که شامل نقشه سایت است را ببینید.

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%