0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

تبدیل psd به html

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

 

چرا با وجود وردپرس هنوز هم به تبدیل psd به html نیاز است.

“زمانی که می توانیم با تم های رایگان وردپرس در عرض چند دقیقه طراحی سایت انجام دهیم. نیازی به تبدیل psd به html نداریم”. این معمولا جوابی است که ممکن است شما از کسانی که طراحی سایت  انجام می دهد بشنوید.

اما آیا این درست است؟

تبدیل psd به html چه کاربردی دارد؟

از لحاظ فنی، PSD به HTML فرایندی است که توسعه دهنده  یک فایل طراحی را به یک صفحه وب کاملا کاربردی HTML تبدیل می کند.

(فرمت آن مهم نیست. می تواند یک.PSD، .AI، .PNG، حتی یک فایل Pdf باشد.)

 

طراحی سایت

چرا هنوز هم کاربرد دارد

گرچه ادعا می کنند که تبدیل PSD به HTML هنوز وجود دارد و ممکن است به نظر عجیب و غریب باشد، اما با توجه به تمامی فرم ورک ها، ابزارها و تم های ساده برای سیستم عامل هایی مانند وردپرس، در واقع نمی تواند درست باشد.

اما هنوز خیلی ها از آن استفاده می کنند. که البته ممکن است تعداد زیادی نباشند اما همچنان هستند کسانی که از طراحی سایت شرکتی استفاده می کنند. با ابزارهایی که امروزه وجود دارد، می توانید به آسانی با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن ، تنظيم مجدد و با سرعت بسیار زیادی یک سایت را طراحی کرد. حتی نیاز یه خارج شدن از مرورگر هم ندارید.

البته این موضوع نیاز به مهارت خاص خود دارد. به طور عمده، به غیر از دانش front-end – دانستن بخش فناوری، HTML، CSS و غیره – شما همچنین باید بتوانید از خلاقیت خود استفاده نمایید.

طراحی وب سایت با کیفیت، نیازمند داشتن دانش در مورد زیبا سازی سایت، درک رنگ ها و طرح های رنگی، تایپوگرافی، حتی روان شناسی کاربر و نحوه ادراک آنها برای استفاده از محتوا در یک صفحه وب است.

طراحی سایت با PSD

اگر می خواهید طراحی سایت با کیفیت انجام دهید باید همه این فاکتورها را داشته باشید. در واقع این موضوع مانند ساخت یک کمد لباس است که شما برای آن تخته چوب و چکش و ابزارهای مورد نیاز خود را تهیه می کنید.

دقیقا شبیه به طراحی سایت در مرورگر است که شما همه چیز را در اختیار دارید، اما قرار دادن آنها نیاز به مهارت و دانش زیبا سازی آن دارد. حتی ممکن است یک سری مطالب از پیش تعیین شده داشته باشید که این همان تبدیل PSD به HTML نام دارد. شما تمام کارهای طراحی سایت را روی فایل psd انجام می دهید، و پس از آن باید بر روی همه‌ی آن ها تمرکز کنید. برای این، شما نیاز به مهارت های طراحی ندارید.

در چنین موقعیتی قطعا توسعه دهندگان نتایج بهتری را دریافت خواهند کرد، در 90 درصد مواقع کسانی که از psd استفاده می کنند نسبت به کسانی که از آن استفاده نمی کنند نتیجه بهتری را میگیرند.

شما میتوانید بدون نوشتن حتی یکی خط کد اقدام به ایجاد یک وب سایت کنید.

 

هزینه های توسعه PSD به HTML

تبدیل PSD به  HTML فرایند انتقال تصاویر و محتویات آن به فایل  HTML است. که این بخش معمولا توسط توسعه دهنده Front End انجام  می شود. اما گاهی اوقات طراح فایل ها را برای آنها ارسال می کند.

به این ترتیب، PSD به HTML همیشه یک کار دو نفره است. این به این معنی است که این روند می تواند از یک دیدگاه تجاری گران باشد، هم برای مشتری نهایی و هم برای صاحب کسب و کار که از این دو نفر استفاده میکند.

از سوی دیگر، طراحی در مرورگر می تواند توسط یک فرد انجام شود. همانطور که قبلا ذکر شد، کشیدن آن نیاز به مجموعه ای خاص از مهارت ها دارد، اما باید صرفا ارزان باشد، زیرا فقط یک نفر کار می کند.

همانطور که می بینید همیشه همکاری ها وجود دارد و این که بخواهید از متد جدید استفاده کنید سخت است.

به عنوان مثال تبدیل psd  به html  می تواند برای پروژه های خاص به دلیل مقدار کاری که باید انجام شود گران باشد. اما برای پروژه های دیگر می تواند ارزان باشد.

تاثیرگذاری های تبدیل psd  به  html

اگر شما تبدیل psd  به html  را از طراحی سایت خود حذف کرده اید شاید الان وقت آن باشد که مجددا از آن استفاده نمایید.

در این جا به نکاتی اشاره خواهیم کرد که نشان می دهد هنوز تبدیل psd به html تاثیرگذار است.

فراهم کردن طراحی سایت منحصر به فرد

یکی از مشکلات استفاده از فریم ورک هایی مثل bootstrap و تم های محبوب ورد پرس شبیه به هم بودن آنهاست. پس ساختن یک سایتی با ظاهری متفاوت بسیار سخت است.

این در حالی است که شما با استفاده از تبدیل psd به html می توانید المنت های جدید ایجاد کنید و آن را در بخش های متفاوت سایت خود قرار دهید و آن را متنوع کنید.

ایجاد سایت با مقیاس کوچک و سریع

نیازی نیست که تبدیل psd  به html در مقیاس بزرگ باشد، شما حتی می توانید از آن در زمانی که یک گروه، سایتی را طراحی کرده اند و شما میخواهید تنها تغیراتی را در جزئیات آن ایجاد نمایید.

برای مثال، برخی از عناصر سایت ها  تهیه و سپس آن را  در ساختار html خود قرار دهید. اضافه کردن این موارد می تواند شما را به خلق یک سایت سفارشی سوق دهد.

طراحی سایت

مشکلات تبدیل psd  به html

با همه مواردی ک ذکر شد نمیتوان گفت تبدیل psd به html بدون نقص است. هنوز هم بعضی از مشکلات ممکن است در سر راه شما قرار بگیرد. که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • تحویل گرفتن یک فایل psd که با تمام جزئیات پیاده سازی نشده است:

این یکی از رایج ترین مسائلی است که طراحان سایت با آن دست به گریبانند که شما از طراح میخواهید که اطلاعات خود را برای شما ارسال نماید، که آنها با دو یا سه ساعت وقت آن را انجام می دهند، و همه چیز خوب پیش میره تا زمانی که متوجه میشوید یعی از قسمت ها ایجاد نشده است و تا آن زمان شما نمیتوانید طرح نهایی را بسازید و باید درخواست تجدید نظر کنید که این موضوع نیاز به دو تا سه ساعت زمان بیشتر است. برای جلوگیری از بروز همچین مسائلی نباید به صورت کامل به آنها تکیه کنید، باید به آنها پیش نویسی از چیزهایی که نیاز دارید را ارائه دهید، اگرچه شما باید برای آن وقت و انرژی بگذارید ولی ارزشش را دارد. کارهایی که برای تبدیل PSD  به HTML باید انجام دهیم.

1.استفاده از روش قدیمی تبدیل PSD به HTML

در این سناریو، توسعه دهنده FRONT-END فایل PSD همراه با تمام اطلاعات اولیه، از جمله فونت ها، آیکون ها که اکثرا SVG هستند، و همچنین برخی از دستورالعمل های تعامل و طراحی واکنش پذیری را دریافت می کند. بقیه اطلاعات توسط توسعه دهندگان FRONT-END ، با توجه به متدهای خود استخراج می شود.

2.طراحی در مرورگر

در این مورد توسعه دهنده FRONT-END برای یک وب سایت اطلاعات کامل را دریافت می کند و آن را در مرورگر وب سایت اعمال می کند.

که برای این مورد یک ذهن خلاق و سازماندهی در کار نیاز است. که این کار بسیار پر استرس است و نیاز به توسعه دهنده FRONT-END دارد و هر چیزی که دچار مشکل شو فقط توسط این فرد باید حل شود.

این روش باعث صرفه جویی در زمان و مدیرت آن می شود و در واقع فقط یک نفر در راس کار قرار می گیرد که باعث ارزان شدن توسعه می شود اما ممکن است بعده ها مشکلاتی را ایجاد کند.

نتیجه گیری

اگرچه تبدیل کردن PSD به HTML در ابتدا ممکن است به نظر طولانی برسد اما هنوز جایگاه خودش را در طراحی سایت حفظ کرده است.

بسته به پروژه ای که در دست دارید ممکن است از لحاظ هزینه ای استفاده نکردن از این روش مقرون به صرفه باشد اما مطمئنا ارزش استفاده کردن از آن را دارد.

 

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%