0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

انواع وب سایت

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

 

در این مقاله به شرح انواع وبسایت بر اساس فاکتورهای مختلف و کاربرد وب سایت ها می پردازیم.

قبل از این که پروژه طراحی سایت را شروع کنید مهم است که اهدافتان را تعیین کنید. برای یک وبسایت شناخته شدن توسط بیش از 1.8 میلیون سایت دیگر در زمانی کم حیاتی است. اکنون به سوالات زیر پاسخ دهید.
1- چه کسی قصد استفاده از وبسایت شما را دارد.
2- چرا افراد می خواهند از وبسایت شما استفاده کنند.
3- وبسایت شما چه مسائلی را حل می کند؟
4- چه چیزی موجب برگشت مجدد آن ها به وبسایت شما شده و
5- چه چیزی موجب خاص شدن وبسایت شما شده است؟
پاسخ این سؤالات و سؤالات دیگر از این قبیل نوع وبسایت شما را مشخص می کند. زیرا شما انتظار کاربران را از وبسایتتان درک خواهید کرد و می توانید توقعات آن ها را برآورده نمایید.

طراحی سایت

وبسایت و عوامل موثر در طبقه بندی آن

بهتر است بدانید یک وبسایت مجموعه ای صفحات وب هستند. برای کاربران محتوایی متنوع شامل متن، عکس، تصویر، صدا و … را فراهم می کند. این صفحات تحت عنوان یک نام دامنه هستند و روی یک وب سرور منتشر می شوند. اگر از مردم در رابطه با تفاوت بین انواع وب سایت سؤال بپرسید جواب های مختلفی دریافت خواهید کرد. چند عامل بر روی این تقسیم بندی تأثیر دارند. از مسائل فنی به اطلاعات و اهداف ارائه شده وب سایت دست می یابد. اصلی ترین عوامل طبقه بندی که در این بررسی به آن ها دست یافته ایم عبارتند از: قابلیت، محتوا و طراحی سایت.

عملکرد محتوا

طبقه بندی سایت ها بر اساس عملکرد محتوا به معنی منظم بودن تغییرات محتوا است. بهتر است بدانید وب سایت ها به دو گروه بزرگ استاتیک (ایستا) و داینامیک (پویا) تقسیم می شوند.

کارکرد و هدف

طبقه بندی دیگر بر مبنای عملکرد اصلی وبسایت و حل مشکلات کاربران انجام می شود. در ادامه با معرفی انواع وبسایت همراه ما باشید.

وبسایت شخصی:

وبسایت شخصی خلق چشم اندازهای حرفه ای فردی را ترویج می دهد. انواع وبلاگ های اوراق بهادار، نویسندگان و معلمان نمونه ای از وبسایت های شخصی هستند.

وبسایت شرکتی:

وبسایت شرکتی مرحله بعدی پیشرفت است. زیرا این نوع سایت به ارائه اطلاعات شرکت می پردازد. در واقع مخاطبان اصلی آنها مشتریانی هستند که خدمات را خریداری می کنند. همین موضوع منجر به معامله و یا انعقاد قرارداد می شود. بنابراین، این نوع وب سایت باید اطلاعاتی در مورد خدمات و جریان کار، مزایای کلیدی و فلسفه شرکت، نمونه کارها و علائم اعتماد مانند توصیفات و بررسی ها را نمایش دهد.

همچنین وبسایت شرکتی باید نام تجاری شرکت را با عنوانی معتبر، قابل اعتماد و حرفه ای معرفی کند و به مشتریان بالقوه ارتباط مستقیم با نمایندگان شرکت را بدهد. به غیر از موارد گفته شده ممکن است از میان مخاطبان افرادی تمایل به کار در شرکت داشته باشند. در این صورت می بایست درون وب سایت اطلاعاتی در مورد تیم همکاران، جای خالی موجود، الزامات مربوط به پرسنل و نیز فعالیت ها و رویدادهای شرکت را در وبسایت شرکتی ارائه داد.

وبسایت های تجاری (فروشگاهی):

امروزه این وبسایت ها شامل طبقه بندی های ستونی هستند. هدف اصلی آن ها فروش محصولات یا خدمات به مشتریان اینترنتی است. در واقع پلتفرم فروش های الکترونیکی به کاربر این اجازه را می دهد تمام مسیر را از انتخاب تا خرید محصول با استفاده از دستگاه های الکترونیکی و اینترنتی بپیماید و تمام مراحل، شامل پرداخت، تحویل، بررسی، و غیره را در نظر می گیرد. شایان ذکر است سایت های تجارت الکترونیک دو نوع می باشند: سایت هایی که محصولات مغازه ها و زنجیره های فیزیکی موجود را ارائه می دهند و سایت هایی که بدون فروش واقعی تنها در اینترنت مستقرهستند.

وب سایت های اشتراک گذار(دانلودی):

این وبسایت ها پلتفرم هایی هستند که به کاربران اجازه می دهند انواع محتوا مانند عکس، ویدئو، موزیک، گرافیک و … را به اشتراک بگذارند. در این حالت کاربران می توانند محتوا را به منظور دستیابی به اهدافشان دانلود کنند. هزینه داشتن و یا رایگان بودن این مطالب به سیاست های پلتفرم بستگی دارد.

وبسایت های آموزشی:

وبسایت های آموزشی دامنه وسیعی از پلتفرم های آموزنده را ارائه می دهند. در واقع این وبسایت ها محتوایی برای یاد دادن چیزهای جدید از دایره المعارف ها و کتابخانه ها به صورت دروس آنلاین و رشته های تخصصی دارند. همچنین وبسایت های موسیقی، گالری و نمایشگاهی از نوع وبسایت های آموزشی هستند.

وب پرتال:

وب پرتال ها وبسایت هایی هستند که بر مبنای اهداف داخلی تجارت سازمان ها و نهادها طراحی می شوند. آن ها اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری و در مکانی واحد نگهداری می کنند. در نتیجه اطلاعات مناسب برای مردمی که به آن ها نیاز دارند قابل رؤیت است. وب پرتال ها معمولا دارای یک نمایه شخصی برای ورود کاربران مختلف دارند. با این کار اطمینان حاصل می شود که اطلاعات در دسترس آن ها برای نیازهای منحصر به فردشان بسیار سودمند است.

نتیجه گیری

وجود انواع وبسایت بر اساس جدیدترین متدهای طراحی سایت گامی مؤثر در راستای صرفه جویی هزینه های مالی و زمانی برای دستیابی افراد به اطلاعات مورد نیازشان است.

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%