0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

 

آموزش ساخت فهرست در وردپرس یکی از سوالات رایج کاربران ما در حوزه آموزش وردپرس است. زیرا آن ها بر این باورند که برای اضافه کردن یک موضوع در منو می بایست صفحه ایجاد کنند. در صورتیکه با انجام این کار نمی توانید پست های مربوطه را در آنجا نمایش دهید. در این مقاله با نحوه اضافه کردن موضوعات و یا ساخت فهرست بدون نیاز به ایجاد صفحات و نوشتن کد HTML آشنا خواهیم شد.

مثلا شما می خواهید یک وبسایت درباره راهنمای سفر به شهرهای مختلف ایجاد کنید. ممکن است بخواهید نام شهر را در منوی اصلی خود اضافه کنید که وقتی کاربران بر روی آن کلیک می کنند، مقالات مرتبط نمایش داده شود.

در این میان زمان پدید آمدن دسته ها است. بهتر است بدانبد وردپرس از یک سیستم قدرتمند ساخته شده است که به شما اجازه مرتب کردن محتویات را در طبقه بندی های مختلف می دهد.

به طور پیش فرض، شما دو طبقه بندی آماده برای استفاده آن ها در پست های طراحی سایت خود دارید. به این طبقه بندی ها در سیستم مدیریت محتوا وردپرس، دسته ها و برچسب ها می گویند.

دسته ها سلسله مراتبی هستند و برای طیف گسترده ای از موضوعات مورد استفاده قرار می گیرند. اما برچسب ها بدین شکل نیستند و از آنها می توان برای مرتب کردن مقالات در موضوعات بسیار خاص استفاده کرد.

شما می توانید در هنگام نوشتن پست های وبسایت خود دسته ها را اضافه یا انتخاب کنید. جعبه طبقه بندی مت در ستون سمت راست صفحه نمایش ویرایش پست ظاهر می شود.

 

طراحی سایت

 

هنگامی که چند پست را تحت دسته های مختلف ایجاد کردید، اکنون می توانید این دسته ها را در منوی اصلی طراحی سایت خود اضافه کنید.

برای انجام این کار در قسمت Appearance گزینه منوها را انتخاب کنید. سپس بر روی زبانه دسته ها کلیک کنید تا آن را گسترش دهید.

طراحی سایت اسپیناس

 

سپس، دسته هایی را که می خواهید به منو اضافه کنید، انتخاب نموده و بر روی دکمه افزودن به منو کلیک کنید. در واقع دسته های انتخاب شده شما اکنون به عنوان آیتم های منو در ستون سمت راست ظاهر می شوند. اکنون می توانید هر یک از آن ها را با روش کشیدن و انداختن در زیر، بالا و یا پایین منوهای اصلی سایت اضافه کنید.

طراحی سایت

 

هنگامی که از چیدمان منو راضی هستید، دکمه ذخیره فهرست را برای اعمال تغییرات خود کلیک کنید.

منو با موضوعات به جای صفحات

از آنجایی که دسته بندی سلسله مراتبی است، به همین منظور می توانند دارای والد و فرزندانی باشند.

ایجاد زیر منوها در وردپرس

شایان ذکر است بیشتر تم های وردپرس از منوهای چند سطحی استفاده می کنند. اگراز طبقه بندی های فرزند استفاده می کنید، به راحتی می توانید آنها را به رده های والد اضافه  و به سمت راست حرکت دهید.

 

طراحس سایت

 

این راهی است که می توانید منوهای کشویی عالی ایجاد کنید. این روش تمام موضوعات مهم شما را پوشش داده و به کاربران کمک می کند تا به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

امیدواریم که این مقاله در افزودن موضوعات به منوها به شما کمک کرده باشد.

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%