0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

طراحی وب سایت اختصاصی چیست ؟

این نوع طراحی سایت برای مواردی است که مشتری یا همان کارفرما دقیقا می داند چه چیزی می خواهد یا حداقل در ابتدای کار نیاز به نیاز سنجی قوی تر و بهتری دارد

مراحل طراحی وب اختصاصی چیست ؟

طراحی سایت اختصاصی

نوشتن RFP

آیا واقعا RFP ( پروپوزال و یا طرح پیشنهادی ) لازم است ؟ خب در طراحی سایت اختصاصی این یکی از ضروریات است چون شما از یک قالب پیش فرض پیروی نمی کنید و باید یک کد نویسی و طراحی قالب جدید برای شما اتفاق بیافتد

برآورد هزینه طراحی سایت

در این مرحله شرکت طراحی سایت برآورد دقیق هزینه ای نسبت به مورد درخواست شده اعلام می نماید که این هزینه ممکن از  طراحی وب سایت عادی بیشتر باشد

جلسات طراحی وب سایت اختصاصی

در این بین جلسات متعددی چه در محل کارفرما و چه در محل شرکت طراحی سایت اسپیناس برگزار می شود که توافقات اولیه برای طراحی و ساخت سایت به صورت مستند نوشته می شود و به امضای 2 طرفین قرار می گیرد

تحویل طراح اولیه

در این مرحله از طراحی سایت اختصاصی شما یک طرح اولیه از سایت خود را که برای شما ارسال شده می بینید و آن را مورد بازبینی قرار می دهید و در صورتی که با معیارهای شما سازگار باشد برای آن طرح تاییده ارسال می کنید

در صورتی که کارفرما هر تغییری در سایت داشته باشد البته با توجه به این که ای تغییر ساختاری نباشد آن را اعلام می کند و طرح جدید ارسال می شود

کد نویسی طراحی وب

این مرحله مهمترین مرحله از طراحی سایت اختصاصی است که پیاده سازی وب سایت بر اساس زبان های HTML , CSS انجام می شود سپس هم با کد نویسی PHP شما یک پنل کامل برای مدیریت سایت خود خواهید داشت

طراحی سایت اختصاصی

آیا طراحی سایت اختصاصی لازم است  ؟

واقعا اینطور است که همه به طراحی سایت اختصاصی احتیاج دارند چون این نوع طراحی همه جوانب کار کارفرما را درنظر می گیرد و دقیقا بر اساس آن کد نویس و ساخت سایت صورت می گیرد

چه کسانی طراحی سایت اختصاصی انجام ندهند ؟

اگر هر یک از موارد زیر برای شما صدق می کند سراغ این نوع طراحی نروید!

  • اگر موفقیت در کارتان زیاد اهمیتی ندارد
  • اگر فکر می کنید فقط باید یک طراحی سایت داشته باشد!
  • اگر فقط برای نوشتن آدرس آن روی کارت ویزیت آن را لازم دارید!
  • اگر نمیخواهید هزینه های یک سایت واقعی را بپردازید!

مگر طراحی سایت اختصاصی چه چیزهایی دارد ؟

3 نکته مهم در مورد داشتن طراحی سایت اختصاصی

  • بر اساس نیاز های کارفرما و مشتریان و بازدید کنندگان سایت نوشته می شود
  • تحلیل و بررسی های اولیه احتمال شکست در پروژه طراحی وب سایت را کاهش می دهد
  • شما سایتی را خواهید داشت که گرافیک آن بر اساس سلیقه شما است و آن را دوست خواهید داشت!!

4 نکته فنی در این نوع طراحی وب

  1. این طراحی کاربر پذیری خوبی دارد و تجربه کاربری خوبی به او می دهد و بازدید کنندگان وفاداری خواهید داشت
  2. استانداردهای وب در آن رعایت شده است
  3. اصول سئو را می تواند در جای جای آن دید
  4. سرعت بالا آمدن بخاطر بهینه بودن کد ها عالی خواهد بود

اگر طراحی وب اختصاصی نداشته باشیم چه مشکلی پیش می آید ؟

نکات زیر بر اساس تجربیات مشتریان ما نوشته شده است

  • قالب گرافیکی را باید انتخاب کنید و نمیتوانید طرح اختصاصی خود را داشته باشید
  • سایت شما مانند هزاران سایت دیگر خواهد شد
  • کد های در سایت شما است که اصلا نمی دانید چرا وجود دارند
  • سرعت سایت شما هیچ وقت به حد دلخواه شما نمی رشد
  • در سئو همیشه یک قدم عقب تر از رقبای خود هستد

طراحی سایت اختصاصی

طرح تلفیقی!

شاید این جمله را شنیده باشید که طرح شما نیمه اختصاصی است ولی باز باید روی این موضوع صحبت کنیم آیا از قالب های آماده و نال شده استفاده می شود ؟

اگر اینطور است خیر این فقط یک حقه است! شما وقتی از طراحی سایت اختصاصی صحبت می کنید همه چیز مخصوص شما نوشته می شود در طرح نیمه اختصاصی بحث های زیادی وجود دارد ولی باید حتما این را در نظر داشته باشید

بحث اصلی ما کد نویسی است و طرح گرافیکی در نیمه اختصاصی زیاد مد نظر نیست چون اگر کد نویسی مشکل داشته باشد شما هیچ وقت نمی توانید با اطمینان جلو بروید به زبان دیگر “همیشه یک جای کار شما می لنگد”

طراحی اختصاصی شامل موارد و نکاتی است که باید همگی در نظر گرفته شوند و نباید فریب افرادی را خورد که از این کلمه به عنوان یک شعار استفاده می کنند اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید .

مقایسه طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت حرفه ای

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چه تفاوتی بین 2 وجود دارد ، به نظر من این 2 جمله یک جورهایی مترادف یکدیگر هستند و شاید کاربران آنها دنبال نکات مشترک زیادی باشند ولی واقعا تفاوت هایی هم دارند

کسی که به دنبال طراحی سایت حرفه ای است حتما دوست دارد از رقبای خود جلو بزند

کسی که به دنبال طراحی وب سایت اختصاصی است به دنبال داشتن یک وب سایت اصولی و در حد استانداردهای روز است

اما وقتی وارد موضوع می شویم و در مباحث مراحل انجام هر 2 بررسی می کنیم در هر 2 نوع طراحی سایت کاربر انتظار دارد کد نویس و طراحی سایت اختصاصی باشد و شاید در نوع کاربر پذیری و جریان کاربری نیاز باشد سایت حرفه ای طراحی شود

ولی تا 95%  طراحی وب اختصاصی و طراحی وب سایت حرفه ای با هم مشترک هستند

 

چگونه در طراحی سایت اختصاصی دچار مشکل نشویم

طراحی سایت به صورت پروژه ای است که به دو روش کلی انجام می پذیرد:

 

  • یکی از روش ها این است که طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا انجام شود.
  • دومین روش این است با استفاده از یکی از زبان های برنامه نویسی برای شما صورت گیرد.

 

طراحی سایت اختصاصی

در طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا اگر طراحی سایت اختصاصی باشد بسیار ارزشمند خواهد بود. در سیستم های مدیریت محتوا کدنویسی صورت می گیرد. سیستم های مدیریت محتوا مزیت های بی شماری دارند که برای وب سایت هایی در نظر گرفته می شود که خواهان توسعه در سال های آتی هستند با استفاده از طراحی سایت اختصاصی می توانید پنل مدیریت محتوای ساده ای داشته باشید که به راحتی با آن کار کنید. مثلا ادمین سایت به راحتی به تمامی اجزای سایت دسترسی دارد. با یک کاربری بسیار آسان دارد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

برخی از کاربران تصور اشتباهی در مورد سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس دارند. فکر می کنند استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس فقط برای قالب های آماده استفاده می شود در صورتی که با استفاده از وردپرس می توانید یک طراحی سایت اختصاصی داشته باشید . در وردپرس طراحن متخصص می توانید طراحی سایت اختصاصی انجام دهند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکاناتی زیادی را فراهم می کند.

علم  وردپرس

همیشه این را باید در نظر داشته باشید که متخصصین با سواد و تجربه کافی در کدنویسی توانایی این دارند که در وردپرس کدنویسی کنند و قالب ها را به صورت اختصاصی برای شما کدنویسی کنند. وردپرس یکی از بهترین سیستم مدیریت محتوا در برنامه نویسی و کدنویسی است.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس را تعدادی بسیار زیادی برنامه نویس و کدنویس ، کدهای آن ار نوشتند به همین دلیل با دانش بیشماری در کدهای آن مواجه هستید و یک نفر در مدت سالیان دراز بی وقفه زمان صرف کند نمی تواند همچنین سیستمی را کدنویسی کند. در حالی که طراحی سایت هایی که سیستم مدیریت محتوا را برنامه نویسی می کنند چنین دانش زیادی در پشت کدنویسی آنها دیده نمی شود.

یک تیم با زبان های برنامه نویسی طراحی سایت را انجام می دهند علاوه بر محدودیت هایی که در آن طراحی سایت وجود دارد. به عنوان مثال یک پروژه طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی در مدت کوتاهی  و با یک تیم محدود نوشته می شود حال این را در نظر بگیرید که طراحی سایت اختصاصی  با سیستم مدیریت محتوا چگونه است ؟ سیستم مدیریت محتوا در مدت زمان چندساله با تعداد بیشماری کدنویس و برنامه نویس نوشته می شود علاوه بر این یک تیم حرفه ای به صورت اختصاصی در آن طراحی قالب می کنند . پس علناً با به کارگیری دانش های زیادی طراحی سایت اختصاصی برای شما انجام می شود و نسبت به طراحی سایت با زبان های دیگر خیلی بهتر خواهد بود.

چرا سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای طراحی اختصاصی؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای امکانات بی نظیری است که طراحان و کدنویسان در مدت زمان زیادی روی آن کار کرده اند . نکته جالبی که در این خصوص باید خدمت شما عرض کنم این است هنوز سیستم مدیریت محتوای وردپرس در حال آپدیت شدن است. در حالی که سیستم های مدیریت دیگر با محدودیت هایی روبرو هستند و نکته دیگر این است که از لحاظ هزینه خیلی مقرون به صرفه نسبت به امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد دارد.

هنگامی که طراحی اختصاصی در وردپرس انجام می دهید دارای سرعت بسیار بالایی است به شرطی این که توسط تیم حرفه ای برنامه نویسی شود. کد های اضافی در طراحی آن به کار برده نشده است.

در ادامه به بهینه سازی و سئو سایت اشاره می کنیم که سیستم مدیریت محتوای وردپرس زمانی که اختصاصی برای شما طراحی شود کدهای به کار رفته در طراحی سایت بهینه خواهد بود وکه با سرعت بالایی دارد سبب می گردد در موتورهای جستجوگر رتبه های خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

با توجه به در نظر گرفتن اهداف وب سایت می توانید انتخاب درستی از طراحی سایت اختصاصی داشته باشید باید این را دقت کنید افراد سودجویی هستند که شما را ترغیب می کند که طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی انجام دهید که این طراحی با محدودیت بیشماری مواجه است . طراحی اختصاصی به شما کمک می کند که هر گرافیک که می خواهید طراح برای شما پیاده سازی کند.

ما با تیم حرفه ای طراحان برای شما طراحی سایت اختصاصی خواهیم داشت با توجه به امکان سنجی که در جلسات مشاوره انجام خواهیم داد. برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت اختصاصی می توانید با شماره های مشاوران تماس حاصل فرمائید.

نتیجه گیری

شما در آینده زمانی که وب سایتتان  دارای بازدید کننده های خوبی هست آیا حاضر هستد ریسک کنید و از یک قالب نال شده استفاده کنید ؟

فکر می کنید این مشکلات اصلا در طراحی سایت اختصاصی وجود دارد ؟ اگر پس از مدتی در قالب آماده شما عنوان های چینی ظاهر شد و رتبه شما به یک باره افت کرد حاضر نیستید چند برابر آن هزینه را برای یک طراحی سایت اختصاصی می پرداختید ؟

همانطور که در این مقاله در تلاش بودیم مزایای طراحی وب سایت اختصاصی را برای شما شرح دهیم همه صحبت ما روی این بحث بود که واقعا استفاده از قالب های آماده برای شما سودی ندارد و همیشه دچار مشکلاتی خواهید شد

روانشناسی رنگ در طراحی سایت های اختصاصی

امروز می خواهیم در مورد روانشناسی رنگ در طراحی سایت های اختصاصی صحبت کنیم . در طراحی سایت اختصاصی از چه رنگ هایی استفاده کنیم که از نظر بصری زیبا و هارمونی داشته باشد.

در طراحی سایت اختصاصی اولین مقوله انتخاب یک گرافیگ زیبا برای وب سایت شما خواهد بود. در کنار طراحی سایت باید به روانشناسی رنگ ها هم بپردازیم. یک طراح وب در کنار تکنولوژی مدرن و پیشرفته در کدنویسی به کار می برد باید گرافیک زیبایی را برای وب سایت پیاده سازی کند تا وب سایت شما علاوه بر کدنویسی عالی از نظر بصری مخاطب را جذب کند.

هنگامی که بازدید کننده ها به وب سایت شما مراجعه می کنند و از وب سایت شما بازدید می کنند. ممکن است نسبت به وب سایت شما حس خوشایند یا ناخوشایندی را در آنها به وجود آید. در تلاش باشید این حس خوشایند و مثبت باشد چون این سرمنشا بازدید های بعدی بازدید کننده خواهد بود.

تاثیر روانشناسی

طراحان استفاده از تاثیر روانشناسی بهتر کاربران می توانند رنگ ها و هارمونی های زیبای را در وب سایت پیاده سازی کنند.

یکی از مهم ترین اصول در طراحی و ایده پردازی وب سایت توجه به اصول رنگ شناسی است. اینکه طراح از رنگ های هارمونی و مکمل استفاده کند و با ترکیب رنگ ها بتواند به رنگ های مطلوبی برای استفاده در وب سایت برسد بسیار مهم و حیاتی است.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت های اختصاصی

با ترکیب رنگ ها می تواند اصول جذابیت و سهولت را در نگاه کاربران بیشتر کند. در طراحی سایت باید رنگ های متناسب با بیزنس شما و همچنین رنگ سازمانی استفاده شود.  رنگ بندی صفحات وب بسیار مهم است که رنگ بندی هر صفحه با توجه به موضوع آن صفحه باید انجام شود. مثلا در طراحی سایت های دولتی از رنگ سفید و از رنگ آبی برای لینک ها استفاده می کنند. چون بازدید کننده های بسیاری از این وب سایت بازدید می کنند. به همین دلیل از این رنگ ها بیشتر استفاده می شود.

در طراحی وب سایت های شخصی براساس سلیقه کاربر انتخاب رنگ انجام می شود این نوع وب سایت ها شخصی تر هستند و از رنگ های مکمل مثل سبز ، آبی و غیره استفاده می گردد. در انتخاب رنگ باید دقت شود چون یک اصل مهم در طراحی سایت شما به حساب می آید.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ در طراحی سایت های اختصاصی یک امر مهم است برای انتخاب رنگ ها باید به کد رنگ ها توجه شود.

در ادامه می خواهیم در مورد اثرات مثبت روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت اشاره کنیم:

با تاثیر روانشناسی می توان قابلیت خوانده شدن متن ها در صفحات وب را بالا برد.

با انتخاب رنگ متمم در بک گراند، لینک ها اثر خوبی را در وب سایت به نمایش گذاشت.

هارمونی بین رنگ سایت و لوگو می توان مخاشبان را جذب نمود.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت های اختصاصی

برای هرکدام از رنگ ها خصیصه ای خاصی وجود دارد که این خصیصه های می تواند بر احساسات انسان اثر داشته باشد. مثلا اثر یک رنگ می تواند مشتریان شما به خرید یک کالا راغب کند یا اینکه برای خواندن مطالب های دیگر وب سایت شما ترغیب یابند.

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%