0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

چگونه خطاهای سینتکسی را در وردپرس برطرف کنیم

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

چگونه خطاهای سینتکسی را در وردپرس برطرف کنیم

چگونه خطاهای سینتکسی را در وردپرس برطرف کنیم ؟آموزش ها، راهنمایی ها و قطعات کد وردپرس در وب وجود دارد. همه اینها به این دلیل به وجود آمده اند تا کاربران بتوانند در هنگام طراحی سایت به سایت خود ویژگی های جدیدی اضافه کنند و اطلاعات بیشتری را در مورد وردپرس کسب کنند. متاسفانه یک اررو کوچک می تواند باعث از بین رفتن کل سایت شود که مخصوصا برای کاربران جدید بسیار خطرناک است. اگر در زمان طراحی سایت به سایت خود ویژگی جدیدی را اضافه کرده اید و با خطای سینتکس مواجه شدید نگران نباشید شما اولین کسی نیستید که با این خطا مواجه می شود و آخرین نفر هم نخواهید بود. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه خطای سینتکسی را برطرف نمایید.

 

سینتکس ارور چیست؟

خطای سینتکس زمانی رخ می دهد که یک ایراد در کدهای شما وجود داشته باشد. در نتیجه، کامپایلر قادر به پردازش(تجزیه) فایل نیست و نمی تواند وب سایت شما را نشان دهد.

در وردپرس، خطاهای سینتکسی معمولا به دلیل خطوط نادرست در اسکریپت های PHP ایجاد می شوند. برخی از اشتباهات معمول مانند ساختار کدنویسی نادرست، نشانه گذاری نادرست، متغییرهای نامعتبر و نام عملکرد نا مناسب است.

رفع خطاهای سینتکسی وردپرس

در اینجا مراحل رفع خطاهای سینتکسی در وردپرس آورده شده است.

مرحله اول: تعیین فایل خراب

بیایید با شناخت منبع این مشکل شروع کنیم.

اگر این ارور بعد از نصب پلاگین یا تم به وجود بیاید احتمال آن وجود دارد که یکی از آنها مشکلاتی را ایجاد کرده باشد.

از طرف دیگه می توان ریشه مشکل را از پیام خطا نیز پیگیری کرد زیرا آن شامل مسیر کامل فایل خراب است. علاوه برآن مشخص می کند که کد معیوب در کدام خط قرار دارد.

اگر سایت شما یک صفحه سفید خالی و بدون پیام خطا را نشان می دهد، دیباگ را فعال کنید و یا display_errors را ازطریق hPanel-> PHP Configuration-> PHP Option فعال کنید. پس از بارگذاری مجدد سایت، پیام را مشاهده خواهید کرد.

مرحله دوم: تصحیح کردن فایل از مدیریت فایل

اکنون که علت سینتکس ارور را فهمیدید، زمان آن فرا رسیده است که آن را برطرف کنید.

  • مدیریت فایل hPanel را باز کنید و به پوشه حاوی فایل بروید. در این حالت، با رفتن به آدرس public_html -> wp-content -> themes -> twentyseventeen می توانید به پوشه دسترسی پیدا کنید.
  • بر روی فایل خراب دو بار کلیک کنید و خط مورد نظر را پیدا کنید.

اگر در پی اچ پی تازه کار هستید. ازیک چک کننده کد پی اچ پی استفاده کنید و رایج ترین اشکالات سینتکس پی اچ پی را مشاهده نمایید. این ابزار به شما کمک می کند تا خطا را برطرف کنید.

 

  • سمیکالن را در خط 72 قرار دهید.

 

  • سپس ذخیره و بستن را بزنید وسایت خود را مجددا بارگذاری نمایید.

بعضی مواقع حذف آن خط نیز می تواند خطاهای سینتکسی را برطرف نماید. به عنوان مثال کامنتی وجود دارد که کاراکترهای اسکیپ خود را از دست می دهد و به همین دلیل به عنوان کد تعبیر می شود که حذف این خط خطا را برطرف می کند.

 

با این حال اگر میخواهید یک خط را حذف کنید مراقب باشید زیرا ممکن است مشکل دیگری را ایجاد کند. مثلا خطی که مسئولیت محاسبه مقدار متغیر را دارد، حذف نمیشود زیرا از خطوط بعدی استفاده می کند.

 

نتیجه

مواجه با خطاهای نحوی ممکن است نا امید کننده باشد زیرا سایت وردپرس محتوای واقعی خود را نشان نمی دهد.

با این حال رفع خطاهای سینتکسی آن بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید تعیین فایل خراب و اصلاح آن از مدیریت فایل است.

 

 

 

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%