0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

چگالی کلمات کلیدی در سئو طراحی سایت

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

 

بسیاری از کاربران که ما تماس می گیرند و در مورد نقش کلمات کلیدی در سئو مشاوره می خواهند کارشناسان ما، چگالی کلمات کلیدی را  به آنها توضیح می دهند. بسیاری از افراد با چگالی کلمات کلیدی آشنا نیستند. گاهاً به آنها می گوییم باید چگالی کلمات کلیدی در طراحی سایت شما بررسی شود با خنده می گویند مگر کلمه هم چگالی دارد!

بله، کلمات کلیدی در وب سایت شما ،چگالی دارد.

امروز در طراحی سایت اسپیناس می خواهیم در مورد چگالی کلمات کلیدی صحبت کنیم! کلمات کلیدی در سئو طراحی سایت چه نقشی دارند؟ چطور می توانیم چگالی کلمات کلیدی یک وب سایت را برآورد کنیم؟

 

کلمات کلیدی در طراحی سایت

کلمات کلیدی در واقع همان کلید واژه ها هستند که در سئو نقش اساسی دارند و انتخاب درست آنها یک امر حیاتی در سئو وب سایت به شمار می رود. این کلمات کلیدی به عبارتی توصیف کننده محتوایی است که در وب سایت شما قرار دارد. محتوای سایت به کاربران شما کمک می کند تا با موتورهای جستجوگر وب سایت شما را بیابند.با محتوای خوب دیگر سایت شما در موتورهای جستجوگر ناپدید نمی شود و کاربران هم به راحتی می توانند متوجه شوند با چه کلماتی در موتورهای جستجوگر به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. در واقع می توانیم شفاف بگوییم که انتخاب کلمات مناسب در وب سایت ، ترافیک بیشتری را از طریق موتورهای جستجوگر برای وب سایت خود داشته باشید.

 

نحوه محاسبه کردن چگالی کلمات کلیدی

برای محاسبه کردن چگالی کلمات کلیدی از طریق فرمول زیر می باشد که کلمات کلیدی را در صفحه های موتورهای جستجوگر می تواند محاسبه کند.

100× تعدادکل کلمات در صفحه مورد نظر/ تعداد دفعات یک کلمه کلیدی

توسط فرمول بالا یک خروجی را می توانید محاسبه کنید. یک مثال با هم میزنیم تا بهتر فرمول بالا را درک کنیم. مثلا یک کلمه کلیدی در یک صفحه که حاوی 100 کلمه می باشد 5 بار تکرار می شود با قرار دادن در فرمول بالا چگالی کلمه کلیدی 5% است.

نکته بسیار مهم این است چگالی کلمات کلیدی نه باید خیلی کم باشد که موتورهای جستجوگر اهمیت زیادی برای آن قائل نشود  نه این که چگالی کلمات خیلی زیاد باشد که موتور های جستجوگر وب سایت را اسپمر در نظر می گیرد. زمانی که به عنوان اسپمر باشد موتورهای جستجوگر صفحه مورد نظر را جریمه خواهد کرد و جایگاه صفحه مورد نظر در موتورهای جستجوگر به شدت تنزل پیدا خواهد کرد.

بهترین چگالی کلمات کلیدی 

برای این که یک وب سایت عالی در سئو داشته باشید باید بهترین چگالی کلمات کلیدی را پیدا کنید. بهترین چگالی کلمات کلیدی را بین 1 تا 3 درصد برای هر صفحه در وب سایت شما است. پس به راحتی می توانیم این موضوع را بگوییم که تعداد کلمات کلیدی در یک صفحه با 100 کلمه حدوداً 3 بار باید تکرار شود. نکته مهم دیگر این است که چگالی کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین معیارها برای موتورهای جستجوگر است تا جایگاه وب سایت شما را در جستجو مشخص کند.

کلمات کلیدی را در کجا قرار دهیم؟

در واقع هر چه قدر کلمات کلیدی وب سایت شما در پاراگراف اول باشد یا این که در اوایل متن به کار برده شود بیشتر مورد توجه موتورهای جستجوگر قرار گرفته می شود. به عنوان مثال شما برای یک صفحه در سایت محتوا تولید می کنید این صفحه دارای 1000 کلمه است چگالی کلمات باید در 300 کلمه اول متن استفاده شود. پس چگالی کلمات کلیدی برای اوایل متن بسیار سودند خواهد بود.

حالا با این مقاله به راحتی می توانید چگالی کلمات کلیدی وب سایت خود محاسبه کنید و به راحتی متن محتوا را تولید کنید و وب سایت خود را بهینه کنید با ما طراحی وب سایت را اصولی انجام دهید.

 

منبع مقاله :

Keyword density

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%