0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

وبلاگ چیست و چه فرقی با وبسایت دارد؟

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که وبلاگ چیست و چه فرقی با وبسایت دارد؟

وبلاگ چیست؟

وبلاگ نوعی وب سایت است که محتوای آن به ترتیب از آخرین نوشته به اولین نوشته نمایش داده می شوند. به محتوای وبلاگ نوشته یا پست می گویند. بهتر است بدانید معمولاً وبلاگ ها توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد برای ارائه اطلاعات در رابطه با یک سبک گفتگوی خاص اجرا می شوند.

طراحی سایت

تاریخچه وبلاگ

وبلاگ ها از اواسط دهه 90 میلادی از روزنامه ها و مجلات آنلاین تشکیل شدند. در آن زمان کاربران اینترنت صفحات وب خود را بر اساس زندگی شخصی، افکار و روابط اجتماعی به روزرسانی می کردند. اصطلاح وب لاگ اولین بار در اواخر دهه 90 ایجاد شد. سپس این کلمه به وبلاگ و ویبلاگ و نهایتاً فقط به بلاگ تغییر کرد. با رشد تعداد صفحات وب چندین ابزار بوجود آمدند که ایجاد ژورنال های آنلاین و بلاگ ها را برای  کاربران آسان تر ساختند. این ابزارها وبلاگ نویسی را تبلیغ کردند و تکنولوژی را برای کاربران غیر فنی به ارمغان آورند. در سال 1999 وب سایت وبلاگنویسی محبوب Blogger.com راه اندازی شد، که بعدها در فوریه 2003 در دسترس گوگل قرار گرفت. وردپرس در ماه مه همین سال اولین نسخه خود را به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی منتشر کرد. امروزه وردپرس محبوب ترین پلتفرم وبلاگ نویسی را دارد که به بیش از 30%  وبسایت ها در اینترنت نیرو می بخشد و آن ها را فعال می کند. در واقع وبلاگ ها نوعی وبسایت هستند و آن ها می توانند بخشی از یک وب سایت بزرگتر باشند. اغلب کسب و کار ها یک بخش وبلاگ دارند که به طور مرتب مطالب را برای اطلاع رسانی و آموزش مشتریان خود ایجاد می کنند. شما می توانید از وردپرس برای طراحی سایت و ایجاد وبلاگ استفاده کنید، به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب و کار از وردپرس برای ساخت وب سایت خود استفاده می کنند.

تفاوت وبلاگ و وبسایت

  • وبلاگ ها روزانه به روزرسانی می شوند اما وبسایت ها اینطور نیستند.
  • تمام وبلاگ ها بخشی از یک وبسایت یا تمام آن هستند اما وبسایت ها لزوماً اینطور نیستند.

طراحی سایت

 

مزایای وبلاگ نویسی

  1. فراهم نمودن راه برای سازماندهی افکار و ایده ها
  2. به نمایش گذاشتن مهارت ها، خلاقیت و استعدادها
  3. کمک به افراد برای تبدیل شدن یک قدرت در صنعت خود
  4. کسب درآمد از وبلاگ های افراد
  5. افزایش آگاهی، استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی

وبلاگ یا وبسایت کدام یک بهتر هستند؟

پاسخ به این سوال واقعا به اهداف شما بستگی دارد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان طراحی سایت سنتی دارند که فقط دارای چند صفحه است اما بلاگ ندارند. این گونه وب سایت های کوچک اغلب برای ارائه اطلاعات برای کسب و کار، سازمان یا فرد ایجاد می شود. از سویی، بیشتر کسب و کارها در حال تهیه یک وبلاگ در رابطه با استراتژی بازاریابی شان می باشند. بدین صورت که یک بخش وبلاگ را به وبسایت های خود اضافه می کنند تا ترافیک بیشتری از طرف موتورهای جستجو به سمت وبسایت آن ها روانه شوند.  آنها یک بخش وبلاگ جداگانه را به وب سایت های سنتی خود اضافه می کنند و از آن برای گرفتن ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

طراحی سایت

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%