0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

لندینگ پیج در طراحی سایت

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

اصول اولیه درمورد هرچه بهتر شدن لندینگ پیج

بازاریابی مهمترین رکن هر سایت است که در طراحی سایت باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع می توان گفت هدف اصلی لندینگ پیج در طراحی سایت همین موضوع است. این بدان معناست که وب سایت شما، چه بزرگ و یا کوچک باید ایجاد علاقه در مشتری نماید و مشتری به سایت شما جذب شود. شما در لندینگ پیج در طراحی سایت باید زمان بیشتری را برای صفحات لندینگ پیج یا فرود صرف کنید تا این موضوع شما را به هدفتان نزدیک تر نماید. که این کار آسانی نیست که اعتماد آنها را به خود جلب کنید زیرا لندینگ پیج در طراحی سایت میدانند که این هدف شماست و شما میخواهید آدرس های ایمیل، نظرات، لایک و اشتراک گذاری آنها و حتی پول آنها را به دست بیاورید.

آنها نمی خواهند که به راحتی اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند و میخواهد تا شما انها را بدست آورید. در این مقاله می خواهیم تا در مورد چگونگی ایجاد لندینگ پیج در طراحی سایت شرکتی  جذاب بپردازیم تا مشتری شما را ایجاب کند تا اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهد.

طراحی سایت

مقدمات لندینگ پیج: لندینگ پیج چیست؟

به زبان ساده، هر صفحه وب طراحی سایت فروشگاهی که یک بازدید کننده می تواند به آن صفحه بعد از کلیک یا در نتیجه سرچ، تبلیغات و یا حتی یک لینک از سایت های دیگر اصطلاحا “فرود” آید را لندینگ پیج میگویند.

با این حال از دید بازاریابی، یک لندینگ پیج، یک صفحه وب استاندارد است که با یک هدف در ذهن طراحی شده است و آن هدف راهنمایی بازدید کنندگان به سمت اهداف خود مثل عضو شدن، خرید و یا به اشتراک گذاری است.

در اینجا در مورد انواع لندیگ پیج ها صحبت خواهیم کرد:

  • از طریق کلیک بر روی صفحات لندینگ پیج

کلیک بر روی صفحات فرود به این معنی است که بازدیدکنندگان شما با کلیک بر روی دکمه و لینک های مرتبط به صفحات دیگر سایت،  برای اهداف بازاریابی شما سودمند هستند.

که اینها اغلب در وب سایت های تجارت الکترونیکی یافت می شوند و به طور معمول به عنوان یک عامل برای ترغیب کردن بازدید کنندگان به خرید استفاده می شوند. آنها به طور معمول بازدیدکنندگان سایت را به سمت توصیف محصول و کامنت گذاری سوق می دهد به این امید که بازدید کنده را ترغیب به ادامه کار و خرید بکنند.

فاکتورهای ویژه ای را برای خرید پیشنهاد میدهند و بازدید کننده را ترغیب می کند تا روی دکمه “برای خرید” را کلیک کند. این مرحله اضافی برای کلیک بر روی یک دکمه واقعی، به تحکیم تعهد بازدید کننده برای خرید کمک می کند، مخصوصا که این می تواند دلیلی باشد که آنها به یک صفحه با جزئیات بیشتر و حتی پیش نمایش محصول هدایت می شوند.

این نوع لندینگ پیج به این دلیل موثر است که اطلاعات کافی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد تا به جای اینکه بازدیدکنندگان را به یک صفحه ثبت نام یا صفحه سبد خرید هدایت کنند، این امکان را بدهد که در مورد خرید تصمیم گیری کنند. در واقع کلیک از طریق لندینگ پیج آنها را به یک منبع مفید اطلاعات هدایت می کند.

  • ایجاد لندینگ پیج اصلی

نوع دیگری از لندینگ پیج و صفحه ای که ما به آن بیشتر توجه میکنیم، لندینگ پیج صفحه اصلی است.

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع صفحه وب برای ضبط اطلاعات بازدید کننده مانند نام و آدرس ایمیل، طراحی شده است. که این اطلاعات با هدف استفاده از آن برای اهداف بازاریابی بعدی جمع آوری می شود.

طراحی سایت

 

 

شما باید یک لندینگ پیج را با یک فرم برای پرکردن بازدید کنندگان نمایش دهید. به این ترتیب اطلاعات برای استفاده در زمان های دیگر ذخیره می شود. همزمان با مشاهده لندینگ پیج متوجه آرم شرکت، توضیحی در مورد برنامه های آنها، برخی از توضیحات برای اثبات خود و یک فرصتی برای لایک و فالو کردن  آنها در شبکه های اجتماعی خواهند داشت.

اطلاعات بیشتر در زمینه تولید لندینگ پیج ها

برای داشتن یک لندینگ پیج موثر و تولید بالاترین نرخ تبدیل ممکن، باید چندین نکته را در نظر بگیرید.

  • استفاده از فرم

هر فرمی نمی تواند مناسب باشد و فرم شما باید شامل زمینه هایی اشد که مهمترین اطلاعات را شامل می شود. اگر از زمینه های زیادی استفاده کنید می تواند باعث شود بازدیدکنندگان سایت ازسایت خارج شوند و هدف شما با شکست مواجه شود. در زیر مثالی را از سایت MuleSoft آورده شده است و شما مشاهده می کنید که همه چیز در لندینگ پیج در سرجای خود قرار گرفته شده است. در این فرم بازدیدکنندگان مجبورند که همه قسمت های فرم را پر کنند که این باعث میشود بازدیدکنندگان علاقه ای به پر کردن فرم نداشته باشند.

اگر میخواهید بازدید کنندگان را مجاب به عضویت در خبرنامه کنید. فقط نام و آدرس ایمیل را از آنها بخواهید. اگر میخواهید بازدید کننده را مجاب به خرید کنید تا جایی که ممکن است فقط از نام، صورتحساب و اطلاعات اولیه آنها سوال کنید. سایراطلاعاتی که نیاز به گرفتن عکس دارد را می توانید بعدا پس از انجام مراحل پرداخت درخواست کنید.

  • داشتن قسمت فراخوان یا کال تو اکشن

هنگامی که یک بازدید کننده به لندینگ پیج وارد می شود. باید بدانند که از آنها چه کاری میخواهید تا انجام دهند. فراخوان باید مستقیما با هدف شما مرتبط باشد – مثلا اگر به دنبال مشتریانی هستید که هزینه پرداخت کنند پس باید یک مشاوره رایگان بگذارید پس باید همه چیز به صورت واضح وجود داشته باشد. در زیر یک نمونه از سایت که مربوط به کریستین وایت است را قرار دادیم که نمونه خوبی در این زمینه است.

 

 

بازدیدکنندگان می دانند که با ارائه اطلاعات خود می توانند به موارد اختصاصی دسترسی پیدا کنند برای مثال به بعضی از فیلم های آموزشی و …

  • ساده و روان توضیح دهید.

در لندینگ پیج ها باید خلاقیت را در کنار کار خود داشته باشید. که معمولا در راستای اهداف سایت شما نیستند اما اشکالی ندارد زیرا در آخر هدف اصلی گرفتن اطلاعات از بازدید کننده است که با این روش میسر می شود.

استفاده از طرح های فانتزی و تایپوگرافی، متن های طولانی، اطلاعات غیر مرتبط می تواند بازدید کننده شما را از انجام کاری که میخواهید منحرف کند.  در اینجا  یک نمونه لندینگ پیج بسیار ساده وجود دارد.

 

در حقیقت این صفحه می تواند بیش از حد ساده باشد و بازدید کننده متوجه این نباشد که وب سایت در چه زمینه ای است و در ارائه ایمیل خود دچارتردید شود.

اگر واقعا می خواهید یک صفحه فرود کامپایل شده ایجاد نمایید، آنچه را که بازدید کنندگان خواستار آن هستند انجام دهید، از هر آنچه که ممکن است شما را از هدفتان دور کند پرهیز کنید و اطلاعات واقعی خود را ایجاد نمایید.

به جای اینکه چیز مبهم را ارائه دهید برای مثال یک گزارش رایگان یا چیزی که به فراخوان شما مرتبط نیست سعی کنید از چیزهایی که می تواند باعث ارتقا محتوا می شود استفاده کنید.

این یک منبع با ارزش در ازای اطلاعاتی است که کاربر قرار است به شما بدهد. این باعث می شود که منبع شما به یک منبع منحصر به فرد تبدیل شود. که این یک ارزش دیگری را به سایت شما می بخشد و باعث متقاعد کردن بازدید کننده می شود.

در اینجا برخی از مواردی که می توانید به جای گزارش های کلی که وب سایت های دیگر ارائه می دهند ار آن استفاده نمایید تا به هدف خود نزدیک تر شوید:

  • کتاب الکترونیک
  • ثبت نام رایگان وبینار
  • مشاوره برای خدمات
  • آموزش های رایگان
  • تخفیف یا کوپن
  • دسترسی انجصاری به اطلاعات
  • دادن یک هدیه به بازدیدکننده

اطلاع رسانی از راه اندازی محصول آینده

هدف از ارتقاء محتوا این است که مطلب مناسب و جذاب را برای مخاطبین در راستای اهداف خود فراهم کنید. در اینجا چند مثال عالی در مورد چگونگی ” ارتقاء” لندینگ پیج با استفاده از ارتقاء محتوا با هدف خاص وجود دارد:

شرکت مذکور شامل یک عامل جذب کننده به شکل نسخه نمایشی برنامه ریزی شده است. روشن است که نسخه نمایشی با چه استراتژی قرار گرفته شده است. با این روش می توانیم اعتماد را در فرد ایجاد کنیم

مثال ساده تر و در عین حال کامل تر آن صفحه بالا است که با کمترین طراحی می تواند به بازدید کننده اطلاعات مهم را القا کند. این صفحه ورود همچنین در ازای آدرس ایمیل به شما عکس های رایگان ارائه می دهد.

این مثال در واقع از خود سایت codeinWP.com آمده است. این یک ارتقا محتوا است که در کنار آن یک پستی ارائه می شود که در آن بهترین ارائه دهنده هاستینگ برای سایت های وردپرس قرار دارد. نحوه کار آن به این شکل است که ارتباط نزدیکی با موضوع پست دارد.

در این مثال که مثال اخر هم می باشد و توسط Rodon طراحی شده است، شامل یک منبع معمولی است که حاوی کتاب الکترونیکی رایگان می باشد و این قطعا به کارشان می آید چون به زمینه های کاری شرکت مرتبط است. و مربوط به تخصص بازدیدکننده است.

طراحی سایت

آیا این موضوع کارآمد است؟

پاسخ به این سوال قطعا “بله” است. خیلی از افراد موفق به این کار شده اند. برایان دین، بنیانگذار باکلینکو نرخ تبدیل خود را به صورت تصاعدی با اقداماتی نظیر ارتقاء محتوایی که در پست های وبلاگ خود وجود داشته است افزایش داد. برایان هریس از ویدئوفروت به طور مرتب با استفاده از ایجاد جذابیت در سایت خود موفق به افزایش نرخ رشد تا 20 و 30 درصد شد.

اگر به دنبال یک روش مطمئن برای افزایش بازدید لندینگ پیج های خود هستید، در لندینگ پیج خود یک محتوای مهیج قرار دهید تا از این طریق بازدیدکنندگان به وب سایت شما بیاند زیرا چیزی را در آن پیدا خواهند کرد که مورد علاقه آنهاست.اضافه کردن یک مورد خاص و مفید، مرتبط و هیجان انگیز می تواند به بازدیدکنندگان شما کمک کند که ترغیب شوند و نام و ایمیل خود را برای شما ارسال کنند. یا اینکه محصولی را ارزیابی کنند تا در آینده آن را خریداری کنند و یا اینکه از شما در مورد محصول مشورت بگیرند.

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%