0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

طراحي سايت در اروميه

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

طراحي سايت در اروميه

در امر طراحی سایت، گزینه های مختلفی دخیل هستند، یکی از آن ها انتخاب دامنه برای وب سایت است. در زیر به نکاتی که باید آن ها را برای انتخاب دامنه در نظر بگیرید آورده شده است:

طراحی سایت

  • مرتبط بودن با نام شرکت

بهتر است نام دامنه سایت با اسم شرکت یا برند محصولات شما هماهنگی داشته باشد. و بیان کردن نام سایت، برند شما را به یاد بیاورد. به عنوان مثال اگر شخصی بخواهد برای کتابفروشی خود، طراحی سایت داشته باشد، اگر از کلمه book در دامنه خود استفاده کند، ارتباط آن با موضوع کاری بیشتر خواهد شد.

  • کوتاه و ساده بودن

نام دامنه وب سایت شما حتی الامکان باید کوتاه باشد، و سعی شود از عبارتی ساده که به خاطر سپردن آن راحت باشد، استفاده شود.

  • تلفظ راحت

دامنه ای انتخاب کنید که تلفظ آن آسان باشد، به این دلیل که هنگام معرفی سایت به مشتریان، باید بتوانید به راحتی آن را منتقل کنید.

  • در دسترس بودن دامنه

به این نکته دقت کنید که ممکن است دامنه مد نظر شما قبلاً ثبت شده باشد، در این صورت می توانید با اعمال تغییراتی در آن، دامنه را به ثبت برسانید.

  • معنی دار بودن دامنه

تا جای ممکن سعی کنید دامنه سایت شما معنی دار باشد. از گذاشتن حروف به شکلی رمز گونه که تنها برای شما قابل فهم است خودداری کنید.

پسوندهای متداول

طراحی سایت

هر دامنه دارای یک پسوند می باشد، این پسوندها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام معنی و کاربرد خاصی دارد. در ادامه به رایج ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • پسوند .com

رایج ترین و پر کاربردترین پسوندی که استفاده می شود .com می باشد. این پسوند مخفف commercial به معنی تجاری می باشد. بیشتر برای شرکت های تجاری و فروشگاه های الکترونیک استفاده می شود. البته باید گفت که این پسوند مصارف غیر تجاری نیز دارد.

  • پسوند .org

پسوندی مخصوص ارگان های دولتی، سازمان ها و مؤسسات می باشد. این پسوند معمولاً برای سایت هایی که استفاده تجاری ندارند، استفاده می شود. مانند آدرس وب سایت سازمان سنجش که sanjesh.org می باشد.

  • پسوند .net

Net مخفف network می باشد. از این دامنه برای شرکت های خدمات اینترنتی و اطلاع رسانی استفاده می شود.

البته تعداد پسوندهای مورد استفاده برای دامنه ها بسیار زیاد می باشند. که شما باید در زمان مراجعه برای طراحی وب سایت، در انتخاب آن دقت کنید به این دلیل که هر کدام از آن ها کاربرد متفاوتی دارند.

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%