0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل (آپدیت جدید 98)

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل

نبرد بین تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل برای میزبانی وب در طراحی سایت را در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد.

نبرد بین دو غول- تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل

هاستینگ در طراحی سایت یکی از مهمترین هاست. شما باید بدانید که بین تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل کدام را انتخاب کنید. هردوی این کنترل پنل ها برای هاستینگ وب در طراحی سایت شرکتی و گزینه های اداری برای مدیریت تمام اکانت هاستینگ شما را فراهم میکند. مسلما یکی از انها بهتر از دیگری است، اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، لازم است بدانیم که هرکدام چه ویژگی هایی دارند.

طراحی سایت

DirectAdmin

دایرکت ادمین به عنوان یک کنترل پنل پرداخت که نیاز به یک مجوز دارد، یکی از بهترین گزینه هایی است که شما برای طراحی سایت خود پیدا خواهید کرد. شما به یک کنترل پنل پرداختی نیاز دارید(اکثر شرکت های هاستینگ آن را ارائه می دهند) به این دلیل که کنترل پنل های رایگان به سادگی امنیت و ویژگی های لازم برای اکثر پروژه ها را نمی دهند،.

دایرکت ادمین یکی از ساده ترین کنترل پنل ها برای استفاده است، و دسترسی به ایمیل تحت وب، گزینه های مدیریت، مدیریت فایل و خیلی امکانات دیگر.

وقتی وارد سیستم شوید متوجه خواهید شد که همه چیز در یک صفحه نمایش داده شده است. این امر باعث می شود که آنچه را که می خواهید پیدا کنید.

طراحی سایت اسپیناس

cPanel

بهترین کنترل پنل موجود در بازار سی پنل است. حداقل اینکه سی پنل نسبت به دایرکت ادمین در جایگاه بالاتری قرار دارد. سی پنل یکی دیگر از کنترل پنل های پرداخت است و بسیاری از بهترین شرکت های هاستینگ وب آن را  با اکانت مخصوص شما فراهم می کنند.

ویژگی ها و سهولت استفاده از کنترل پنل، آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای تازه کارها در اینترنت و کاربران پیشرفته تبدیل کرده است.

مبتدیان سی پنل را برخلاف دایرکت ادمین آسان می دانند، سی پنل هر ویژگی را در یک دست تقسیم می کند که باعث می شود دسترسی به انها آسان تر شود. سی پنل همچنین ویژگی ها و پلاگین های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

 

تفاوت عمده بین دایرکت ادمین و سی پنل

دایرکت ادمین و سی پنل بسیار شبیه هستند و در عین حال بسیار متفاوت است. هر دو چارچوب پیکربندی سرور و رابط کاربر را فراهم می کنند اما دایرکت ادمین کارهای بیشتری را در روت سایت انجام میدهد.از سوی دیگر سی پنل تمام تنظیمات و قابلیت های موجود در رابط کاربری را فراهم میکند. که این موضوع باعث می شود استفاده از آن راحت تر و مناسب تر در تمام سطوح کاربر باشد.

چرا سی پنل به صورت رایگان همراه با اکانت هاستینگ است؟

زمانی که شما یک هاست را خریداری می کنید، معمولا یک سی پنل، بعنوان کنترل پنل را همراه با آن دریافت می نمایید. و دلیل آن این است که شرکت های قدرتمند این موضوع را درک کرده اند که سی پنل چقدر قدرتمند است. دایرکت ادمین برای درصد کمی از کاربران مناسب است، در صورتی که سی پنل برای همه کاربران مناسب است.

درایو های سی پنل محبوبیت ویژه ای برای شرکت های بزرگ هاستینگ وب دارد و همچنین بسیار ارزان است.

سی پنل که کسب شهرت خود را پایین بودن هزینه خود معرفی می کند، آن را انتخاب خوبی برای کاربرانی که هزینه برایشان مهم است می کند.

همراه با تمام ویژگی ها و پایین بودن هزینه، سی پنل برای کاربران آموزش های آنلاین را فراهم کرده است تا هر زمان که شما سوال دارید بتوانید آن را با سرچ از اینترنت پیدا کنید.

قابلیت گسترش دایرکت ادمین نسبت به سی پنل

دایرکت ادمین قابلیت ارتقا دارد، اما هزینه اضافه کردن قابلیت های جدید بسیار بالاست. در صورتی که با سی پنل شما می توانید با پلاگین ها و ماژول ها به راحتی بدون هیچ هزینه اضافی، آن را اتقا دهید.

همراه با توسعه از طریق ماژول و پلاگین ها، کاربران پیشرفته می توانند از کد های سفارشی در آن استفاده نمایند.

 

دسترسی ها و قابلیت استفاده از آن

دایرکت ادمین قابلیت های متعددی را ارائه می دهد و زمانی که اولین بار وارد سیستم می شوید نسبت به سی پنل ، کمتر خسته کننده است. با این حال در سی پنل شما می توانید آسان تر قابلیت هایی را  که نیاز دارید پیدا کنید و زمانی که وارد سیستم می شوید دسترسی مستقیم بیشتری را خواهید داشت. و همه چیز در قسمت های مجزا دسته بندی شده است. شامل:

  • نامه
  • فایل ها
  • دامنه ها
  • امنیت
  • اولویت ها

و غیره…

همه دسته بندی ها قابل انعطاف و قابل ارتقا هستند، و به راحتی می توانید صفحه اول را سفارشی سازی کنید.

علاوه بر این دسته بندی ها شما می توانید از قابلیت سرچ آن استفاده نمایید.

این در حالی است که که دایرکت ادمین از سه دسته بندی مدیریت ایمیل، ویژگی های پیشرفته و حساب کاربری شما. در وحله اول به نظر راحت می رسد اما اگر ندانید که چه چیزی در کدام ناحیه است میتواند کار را برای شما سخت نماید.

نتیجه گیری نهایی

هنگامی که دایرکت ادمین و سی پنل را مقایس می کنید، واضح است که سی پنل قدرتمند تر است. اما در کل دایرکت ادمین و سی پنل هر دو گزینه های خوبی هستند. اما سی پنل برای تازه کارها مناسب تر است.

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%