0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

با خرید دامنه ، طراحی سایت را شروع کنیم!

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

 

دامنه Domain

در ابتدا برای طراحی سایت نیاز به داشتن دامنه است در واقع دامنه همان آدرسی است که سایت شما قرار دارد. هر دامنه یک اسم را به خود اختصاص می دهد که دو بخش دارد در بخش اول که همان نام است و یک پسوند را به خود اختصاص می دهد. نام دامنه می تواند اسم نام تجاری یا نام شرکت شما باشد. انتخاب دامنه اولین قدم در طراحی سایت است. در انتخاب دامنه باید بسیار دقیق باشید که هویت سایت شما را برای برندسازی تداعی می کند. اگر در انتخاب دامنه دقت نکنید بعدها دچار مشکل خواهید شد. با انتخاب درست و صحیح برای جذب مشتریان بسیار حائز اهمیت است که حتی می تواند یکی از مهمترین اقدامات برای تبلیغات و بازاریابی شما محسوب شود.

انتخاب دامنه باید کاربرپسند و مختصر باشد حتی به طوری که باید در ذهن مشتریان هم تداعی می کند. در کنار این ها با انتخاب خوب دامنه برای موتورهای جستجوگر نیز حائز اهمیت است.

هر دامنه دارای دو بخش است که با نقطه جدا می شود دامنه های ایرانی با پسوند .ir شناخته شده هستند. برای کسب اطلاعات در مورد دامنه می توانید Whois  بگیرید. در مورد  Whois  توضیح کوتاهی می گوییم یک پایگاه داده است که برای ثبت دامنه است. با جستجوی یک دامنه در این پایگاه داده به راحتی اطلاعات مربوط به DNS ها ، مشخصات مالک دامنه، آدرس و شماره تماس و حتی ریجسترار هم می توانید به دست آورید.

معرفی پسوندها

.com به معنی تجاری است که مخفف Commercial است یکی از پرکاربردترین پسوند برای دامنه وب سایت ها در دنیا می شود که به صورت بین المللی است

.net به معنی شبکه است که مخفف Network می باشد این پسوند بیشتر برای شرکت هایی که ارائه دهنده خدماتی نظیر اینترنت یا شبکه هستند این پسوند را انتخاب می کنند

.org به معنی سازمان است که مخفف Organiztion می باشد. این پسوند را برای سازمان ها و تشکیلاتی که تجاری نیستند مورد استفاده قرار می گیرد.

.irمخفف Iran می باشد که این پسوند نشان دهنده دامنه های داخل یک کشور است. دامنه هایی با پسوند کشورها با تابعیت همان کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

.edu به معنی آموزش است که مخفف Education می باشد. این پسوند برای دامنه هایی که مربوط به آموزش است مورد استفاده قرار می گیرد دامنه هایی که با این پسوند هستند پایگاه های آموزشی می باشند.

.gov به معنی دولتی است مخفف Goverment می باشد برای نهادهای دولتی استفاده می شود .

.biz به معنی تجارت است مخفف کلمه  Business است این پسوند برای دامنه های که به صورت الکترونیکی تجارت می کنند.

.info به معنی اطلاعات است مخفف Information می باشد. برای پایگاه اطلاعاتی مورد استفاده می شود

DNS دامنه

DNS دامنه مخفف کلمات Domain Name System است برای هر دامنه یک هاست و فضای میزبانی باید وجود داشته باشد به عنوان مثال یک خانه را در نظر بگیرید DNS ها همان آجر های خانه هستند. برای تنظیم های DNS بر روی هاست اسپیناس باید به صورت زیر تغییر یابد.

ns1.espinasweb.com

ns2.espinasweb.com

Sub Domain

بعد از انتخاب یک دامنه می توانید برای دامنه ای که انتخاب کرده اید زیر دامنه هایی را داشته باشد. برای زیر دامنه ابتدا نام زیر دامنه نوشته می شود که با یک نقطه از دامنه اصلی جدا می شود مثلا برای طراحی سایت شرکت اسپیناس برای طراحی وب سایت از دمو به صورت آنلاین استفاده می کند و دمو را بر روی Sub Damin  ست می کند که کاربران همزمان با پیاده سازی وب سایت می توانند مشاهده کنند.

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%