0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

اسکرول های طولانی در طراحی سایت

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

اسکرول های طولانی در طراحی سایت

امروز در طراحی سایت اسپیناس وب می خواهیم مقاله ای را با عنوان اسکرول های طولانی در طراحی سایت را برای شما ترجمه کنیم و در مورد سایت هایی که اسکرول های طولانی در طراحی سایت دارند صحبت کنیم.

به احتمال زیاد شما وب سایت هایی را مشاهده کردید که اسکرول های طولانی دارند این صفحات منحصر به فرد طراحی می شود بدین صورت است  با اسکرول صفحات وب تغییر پیدا می کنند. برای داستان سرایی محصولات یا خدمات در طراحی سایت استفاده می گردد. اسکرول صفحات به صورت چالش عملی کاربر را درگیر می کند. برخی از طراحان و بازاریابان بر این باورند که قراردادن بسیاری از مطالب و برای دادن پیام حکم اعدام را در طراحی سایت دارد.

از طرف دیگر اسکرول طولانی برای صفحه بندی در طراحی سایت باشد و همین امر ممکن است دست و پا گیر برای کاربر باشد و کاربر یک تجربه کاربری مشکلی را تجربه کند. به همین دلیل طراحان وب هنوز به قطعیت برای استفاده از اسکرول های طولانی نرسیده اند.

داستان سرایی برند

داستان سرایی برند برای کسب و کار شما را رقابتی می کند. این امر سبب ایجاد ارتباط عاطفی با بازار هدف شما را داشته باشدو به کاربران چیزی های قابل توجهی را از برند شما بدهد. هاروارد بیزنس می گوید” شما با داستان سرایی برند می توانید یک انگیزه ای برای کاربران ایجاد کنید و این یک استراتژی برای افزایش رقابتی در کسب و کار شما خواهد بود.”

یک صفحه با اسکرول طولانی می تواند به عنوان یک محل برگزاری ایده آل برای داستان سرایی با برند شما باشد. همانند یک کتاب که در سایت شما قرار داده می شود و بازدید کننده می تواند با اسکرول این داستان سرایی را دنبال کند. این داستان سرایی برند شما را منحصر به فرد می کند و بهترین فرصت برای معرفی برند شما خواهد بود.

یکی از سایت هایی که اسکرول های طولانی دارد که این سایت را منحصر به فرد کرده است رستوران نیدل نام دارد . در واقع این سایت از پایین صفحه به بالا شروع می شود. در حالی که بیشترسایت های قدیمی اسکرول های سنتی و طولانی آنها از بالا شروع می شود و بازدید کننده های این رستوران در شهر سیاتل است که به راحتی می توانند عرضه را مشاهد کنند. این منطقه دیدنی که به صورت 360 درجه در رستوران قابل مشاهده است درطراحی وب سایت آن الهام گرفته شده است.

اسکرول های طولانی در طراحی سایت

صفحه بندی سایت

صفحه بندی یکی از عناصر در طراحی سایت است که در سالهای گذشته استفاده بسیاری از آن شده است. اما با اسکرول های طولانی، صفحه بندی سایت منسوخ شده است. هنگامی که سایت به صورت صفحه بندی است مقالات و پست ها در سایت کمتر نشان داده می شود به همین دلیل ممکن است در موتورهای جستجوگر نتایج محدودتری را داشته باشید. سیستم مدیریت محتوا برای این است تا سایت شما سازماندهی در مطالب سایت داشته باشد و بتوانید کاربران بسیاری را وارد سایت کنید و آنها را تبدیل به سفارش کنید.

هنگامی که مطالب خود را در یک صفحه ای قرار می دهید که اسکرول طولانی دارد تجربه کاربری به نفع شما خواهد بود به دلیل اینکه به راحتی می توانید مطالب و صفحات خود را به خوبی تقسیم نمایید. یکی از سایت هایی که مثالی کاملی در این باره سایت اپل واچ است که به جای این که هریک از ویژگی های ساعت کاربر را به یک صفحه دیگر هدایت می کند با اسکرول طولانی توانسته جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارد.

تصور کنید که برای سازماندهی محتوا به طور منظم در صفحه بندی های سنتی از نظر UX کاربر دچار مشکل می شود اول از همه برای کاربر دست و پا گیر خواهد بود که بخواهد به صورت جداگانه هر صفحه را کلیک کند و محتوای را با اسکرول کردن به پایین پیدا کند. شما می توانید جزئیات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهید. برخی از موارد هم نکات منفی برای اسکرول های طولانی وجود دارد که درباره آن صحبت خواهیم کرد.

سرعت پایین سایت

جای تعجب نیست که صفحاتی با اسکرول طولانی که برای داستان سرایی برند استفاده می شود. با این داستان سرایی برند می توانید از گرافیک ، تصاویر و حتی ویدئو استفاده می شود. که این عناصر شاید باعث کندی سرعت سایت شما شود و حتی برای کاربر به صورت UX خسته کننده باشد. یکی از اسکرول های طولانی در سایت ناسا به چشم می خورد. یک دانشجو در همکاری با ناسا این اسکرول طولانی را به کار برده است که به عنوان داستان سرایی است. اما این UX برای کاربران که از سایت استفاده می کنند مشکل است و این یک تجریه کاربری بد و دست و پاگیر خواهد بود.

یک طراحی محبوب فزاینده

اسکرول های طولانی در طراحی سایت از چند سال پیش آغاز شده است در آن زمان برای کاربران فکر بسیار جالبی برای داستان سرایی بود. اما اسکرول طولانی یک مد زودگذر است.

هنگامی که برندهای بزرگ و ماندگار مانند اپل در طراحی سایت حرفه ای خود از اسکرول های طولانی استفاده نموده است. بیشتر برندهای بزرگ دنیا تصمیم دارند که برای داستان سرایی برند از صفحات یکپارچه استفاده کنند که این داستان سرایی ارتباط قوی را با کاربران ایجاد می کند.

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%