0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

طراحی سایت کاربر پسند

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

طراحی سایت کاربر پسند به چه معنا است؟ و چه اصولی دارد؟

 

اگر شما هم به دنبال سایتی هستید که کاربرانی که به سایت شما مراجعه میکنند بتوانند راحت از سایت استفاده کنند و به نظرشان سایت شما جذاب و مناسب باشد پس ادامه مطلب را حتما بخوانید!

برای اینکه از وب سایت خودتان بهترین نتیجه را بگیرید باید طراحی سایت شما کاربر پسند طراحی شده تا بتوانید بازدهی لازم را داشته باشید. در غیر این صورت سایت شما به علت نارضایتی کاربران از سایت هر روز کمتر از قبل مورد بازدید قرار گرفته و کارایی لازم را از دست میدهد.

 

حتما سوال برایتان پیش آمده که اصلا طراحی سایت کاربر پسند یعنی چی و یا چه نوع سایتی را میتوان گفت کاربر پسند است؟

 

به سایتی کابر پسند گفته میشود که کاربرانی که به سایت مراجعه میکنند بتوانند بدون هیچ مشکلی به تمامی قسمت های مورد نیاز خودشان مراجعه کنند و بدون مشکل به آن ها دسترسی داشته باشند. در واقع سایت برای آن ها گنگ و نامفهوم نباشد و همچنین از نظر آن ها سایت جذاب و زیبا باشد. و همچنین دارای مطالب مفید بر حسب نیازشان باشد

به علت اینکه سایت ها برای مشاغل و اهداف مختلفی طراحی شده است طراحی سایت برای هر کدام از این نوع شرکت ها نیاز به بررسی دقیق نیاز مشتری و همچنین نیاز سنجی کاربران سایت دارد تا سایت بتواند بازدهی مناسبی داشته باشد.

به عنوان مثال سایت طراحی شده برای یک شرکت صنعتی با طراحی سایت یک سایت خدماتی دولتی که روزانه تعداد زیادی از افراد به آن مراجعه میکنند هم از نظر ظاهر هم از لحاظ دسترسی پذیری قسمت های مختلف سایت با هم بسیار متفاوت است. و رعایت نکات لازم درهنگام طراحی و نیاز سنجی کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

اصول طراحی سایت کاربر پسند چیست؟

 

زمانی که قرار باشد یک سایت بر اساس اصول کاربر پسند بودن طراحی شود باید تعدادی از اصول در آن رعایت شود که چندین مورد آن در پایین توضیح داده میشود:

  1. در دسترس بودن منوها و مطالب مهم سایت

حتما مواقعی برای شما پیش آمده که به سایتی مراجعه کردید و نتوانستید به مطالبی که لازم دارید دسترسی داشته باشید. یکی از مهمترین نکات در طراحی سایت امکان دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نیاز خودشان است. که باید بر حسب دسته بندی های مشخص با همچنین با تعریف شاخه های اصلی برای سایت ایجاد گردد.

  1. سرعت بالا و روان بودن سایت

سایت باید خیلی روان و ساده طراحی شده باشد تا هم بتواند با سرعت لود بالایی در دسترس باشد تا کاربر برای مشاهده هر صفحه منتظر نماند و همچنین ساده و در دسترس طراحی شود تا کاربر راحت بتواند به مطالب مورد نیازش دسترسی داشته باشد

  1. رنگ مناسب

یکی از موارد مهم در کاربر پسند بودن سایت رنگ و ظاهر سایت است. هر سایتی بر اساس نوع کار و کاربران خاص خودش نیاز به روانشناسی و شناخت رنگ دارد تا بتواند کاربرانش را جذب کند.

  1. واکنش گرا بودن طراحی سایت

با توجه به اینکه در دنیای امروزه کاربران اکثر مواقع از دستگاه های موبایل و تبلت برای مشاهده و سرچ سایت استفاده میکنند داشتن سایتی که توانایی نمایش در انواع ابعاد صفحه نمایش ها را داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است.اینکه کاربر بتواند در هنگام استفاده از موبایل سایت را بدون نیاز به زوم و یا اسکرول به چپ و راست مشاهده کند باعث جلب رضایت کاربر میشود.

  1. استفاده از تصاویر و افکت های جذاب

طراحی سایت بر اساس کاربر پسند بودن حتما باید دارای جلوه و افکت مناسب و زیبا باشد. یکی از مهمترین ارکان یک سایت جلوه گرافیکی و جذاب آن برای کابران است. سایتی که بدون تصاویر و افکت های حرکتی باشد از نظر کابران یک فایل وورد است که داخل آن مطالب و جداول قرار داده شده که همین امر سبب خسته شدن کاربر و عدم رضایت آن در استفاده از سایت میشود

  1. استفاده از مطالب مرتبط و مفید

ممکن است خیلی از مواقع بعد از سرچ یک موضوع وارد سایتی شده اید که اصلا مرتبط با موضوع شما نیست که همین امر باعث شده اون سایت از نظر شما ضعیف باشد.داشتن سایتی که مطالب داخلی آن کاملا مرتبط با موضوع کاری شما است از اهمیت زیادی در جلب توجه کابران دارد

بنابر این روند نیاز سنجی کاربران و همچنین صاحبان سایت ها از مسائل مهمی است که هنگام طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی سایت اسپیناس بر اساس سابقه کاری و شناخت کافی که از نیاز های کاربران دارد به شما کمک خواهد کرد تا سایتی را داشته باشید که برای کاربرانتان جذاب و کاملا در دسترس باشد

 

 

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%