0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

شبکه تحویل محتوا یا CDN در طراحی سایت

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

امروز می خواهیم در طراحی سایت اسپیناس درباره شبکه تحویل محتوا یا CDN در طراحی سایت را با هم مطالعه کنیم.

ما برای محتوای در طراحی سایت شما شبکه های توزیع محتوای را پیشنهاد می کنیم.

شبکه تحویل یا توزیع محتوا یا CDN در واقع مختصر شده کلمات Content Delivery Network است که یک تعریف بین المللی در اتحادیه بین المللی مخابرات آورده شده است شبکه توزیع محتوا به هر شبکه که برای توزیع محتوا بهینه شده باشد را می گویند. این شبکه باید بهینه شده باشد تا سرعت انتقال دیتا باعث افزایش سرعت سایت شود. این شبکه ها دارای سرورهایی می باشند که در نقاط مختلف دنیا مستقر یافته اند.

این شبکه ها گاهی بسیار بزرگ هستند که به وب سایت های زیادی خدمات می دهند. به عنوان مثال می توانیم به کلود فلر ، آمازون و … اشاره کنیم . شبکه های بزرگ از توزیع محتوا دیگری هستند که به یک مجموعه وب سایت ها توسعه یافته اند مثل شبکه توزیع گوگل.

برخی از این شبکه های توزیع محتوا هم در کشورهای خاصی متمرکز شده اند. و برخی دیگر براساس قراردادی که با وب سایت ها امضا می کنند به آنها سرویس افزایش سرعت دیتا و چهنای باند را در سایت ها فراهم می کنند و وب سایت هایی نظیر Google  ، Yahoo، Face Book و … که ترافیک بالایی دارند بسیار موثر بوده است.

 

CDN در طراحی سایت

وب سایت های بزرگ اینترنتی در سراسر دنیا هستند که از چندین سرور برای توزیع محتوا و ذخیره سازی استفاده می کنند. این کار باعث می شود که کاربران مختلفی که در سراسر دنیا هستند برای استفاده از خدمات تفاوتی را احساس نکنند. این شبکه بدین صورت کار می کند که نزدیکترین سرور برای وب سایت ها استفاده می کند. همچنین مزایای بسیاری دارد به عنوان مثال امنیت، دسترسی راحت، توزیع در چندین سرور و … است.

مزیت های استفاده از CDN

شبکه توزیع محتوا از هاست های قدرتمند سرورها استفاده می کنند که دارای مزیت هایی هستند که در ذیل آنها را بررسی می کنیم:

  1. افزایش سرعت در بارگذاری
  2. افزایش سرعت برای بازدید کنندگان
  3. افزایش امنیت در وب سایت ها
  4. افزایش مقدار پهنای باند
  5. کاهش هزینه ها در استفاده از چندین سرور
  6. نصب بسیار آسان
  7. نتایج خوب در موتورهای جستجوگر
  8. استفاده از سرورهای اشتراکی

سرویس دهنده های فعال CDN

بسیاری از سرویس دهنده هایی برای شبکه توزیع محتوا در دنیا فعال هستند که این امکان را به شما می دهند به راحتی از این شبکه ها استفاده کنید. کلا CDN ها به دو بخش تقسیم می شود. دسته اول شبکه های توزیع محتوای رایگان و دسته دوم شبکه های توزیع محتوای تجاری می باشد که تجاری برای فروش است.

برای دسته های شبکه های توزیع محتوای رایگان می توانیم -Cloud Flare Coral CDN Speed Mirror – و … نام ببریم و برای دسته های شبکه های توزیع محتوای تجاری Azure ، Microsoft Windows و … را مثال بزنیم. این سیستم در تمامی دنیا سرورهایی را پوشش می دهد هنگامی که این سیستم برای وب سایت شما فعال می شود در سراسر دنیا اطلاعات وب سایت کپی و ذخیره سازی می شود. و در زمانی که بازدید کننده از وب سایت شما بازدید می کند محتوای و اطلاعات سایت شما از سروری که در نزدیک شما می باشد این اطلاعات را دریافت می کند.

بنابراین سرعت وب سایت شما درزمان نمایش بسیار بالا می رود. علاوه بر این ، شبکه های توزیع محتوا از تمامی کدهایی که در طراحی وب سایت استفاده کرده اید پشتیبانی می کند و در صورت به روزرسانی کدها یا تغییر آنها می تواند به راحتی تغییرات را فراخوانی کند.

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%