0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

سایت های مفید برای انتخاب رنگ در طراحی سایت

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

در مقاله های قبلی درباره انتخاب رنگ مناسب سایت و ویژگی های آن صحبت کردیم همچنین گفتیم که یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت رنگ و طیف رنگی استفاده شده در آن است که تاثیر مستقیمی در جذب مخاطب دارد. این موضوع را هم باید در نظر گرفت که رنگ بندی هر سایت باید با توجه به نحوه فعالیت آن شرکت تعیین شود و قبل از طراحی مشاوره در این مورد صورت بگیرد.

بهترین روش برای انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت

قبلا اشاره کردیم که انتخاب رنگ های مناسب و هم طیف دشوار است و نیاز به روانشاسی رنگ و شناخت کامل رنگ ها دارد بنابراین برای انتخاب رنگ های مناسب در طراحی نیاز به ابزار ها و سایت هایی داریم که بتواند بهترین انتخاب ها را در تعیین رنگ های سایت به ما بدهد. در ادامه چندین سایتی که در این زمینه به طراحان سایت کمک زیادی میکنند را معرفی میکینم.

تعدادی از سایت های مفید در انتخاب رنگ طراحی سایت

  1. Culer

در این سالها، شرکت ادوبی تلاش کرده تا خودش را بیشتر در صنعت طراحی سایت وارد کند. Culer یکی از بهترین ابزارها در زمینه انتخاب رنگ است. در واقع فقط کافی است با انتخاب یک رنگ، سایر رنگ هایی که باید در سایت استفاده کرد را شناسایی کرد.

هم چنین رنگ های از پیش تعیین شده ای نیز برای انتخاب وجود دارد که culer به مخاطبان خودش پیشنهاد میکند. این امکانات تنها امکاناتی نیستند که در داخل این ابزار جهانی یافت میشود. اخیرا امکان انتخاب رنگ به صورت هوشمند را از طریق رنگ های داخل یک تصویر اضافه کرده است که فوق العاده به یک طراح کمک میکند.

این ابزار برای ios و api هم منتشر شده است تا امکانات تخصصی خودش را برای براورده کردن نیاز طراحان به همگان عرضه کند.

  1. Colr.org

Colr.org یکی از ابزار های ساده ای است که به راحتی مینوانید با آپلود یک عکس رنگ های داخل عکس و مورد نیاز خودتان را انتخاب و ویرایش کنید. یکی از مهمترین و بهترین امکانات این ابزار این است که میتوانید با وارد کردن آدرس سایت مورد نظر خودتان، رنگ هایی که در آن سایت استفاده شده بر اساس تفکیک فایل های css مشاهده کنید

  1. Colour lovers

در واقع این سایت را میتوانیم یک سایت اجتماعی در زمینه انتخاب و اشتراک گذاری رنگ های دانست. در واقع طیف های رنگی موجود در این سایت امکان مشاهده تعداد افرادی که پسندیدند و مشاهده دیدگاه ها و مشاهده تعداد بازدید های صورت گرفته در آن قسمت را میدهد. در این سایت انواع گروه بندی های رنگی برای انتخاب رنگ مناسب موجود است.

  1. Color schemer

در این ابزار شما میتوانید بیش از 6000 ترکیب رنگی مختلفی را ببینید. هم چنین امکان دریافت ابزار مخصوص ویندوز و مک را میدهد. تعدادی از امکانات این ابزار شامل انتخاب رنگ از تصویر، ترکیب رنگ ها برای نمایشگر های چاپ، گرداینت… اشاره کرد.

  1. Color platte generator

در این سایت با یک ویژگی فوق العاده رو به رو هستید شما میتوانید با وارد کردن آدرس اینترنتی یک تصویر رنگ های اصلی استفاده شده در آن را مشاهده کنید.

  1. Color scheme designer

از این ابزار میتوان برای انتخاب بهترین رنگ برای وب سایتتان استفاده کنید و هم چنین میتواندی با سیستم های رنگی کلاسیک هنگام طراحی آشنا بشید. این ابزار دارای محیط ساده ولی قدرتمندی است که کار را برای طراحان راحت کرده است. سیستم های متنوع انتخاب رنگ این ابزار خیلی مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

  1. Sphere

در این ابزار با انتخاب یک رنگ در سیستم میتوانید باقی رنگ های موجود در آن طیف رنگی را تعیین کنید. هم چنین این ابزار امکان خروجی گرفتن برای استفاده در فتوشاپ… برای انجام کار های طراحی قالب را دارد.

  1. Color blender

با استفاده از این ابزار شما توانایی دارید با انتخاب یک رنگ اصلی به صورت کاملا خودکار 6 رنگ دیگر که متناسب با این رنگ است را مشاهده کنید.

همان طور که قبلا گفتیم انتخاب رنگ مناسب برای یک سایت از مهمترین وظایف یک طراح سایت است. در مقالات بعدی ابزار های بیشتر و قوی تری را معرفی خواهیم کرد که حتما مورد استفاده طراحان قرار خواهد گرفت.

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%