0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

برنامه ریزی برای یک وب سایت جدید

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

برنامه ریزی برای یک وب سایت جدید

در این مقاله طراحی سایت اسپیناس وب می خواهیم در مورد برنامه ریزی برای یک وب سایت جدید برای شما خوانندگان توضیح دهیم و چطور برنامه ریزی یک وب سایت جدید را شروع کنیم در ادامه در این باره توضیحات کاملی را به شما ارائه خواهیم داد.

برای شروع طراحی وب سایت به 5 سوال را باید بدانید:

هنگامی که شما تصمیم می گیرد که برنامه ریزی برای یک وب سایت جدید یا طراحی مجدد وب سایت انجام دهید یک انتخاب بزرگ برای شما خواهد بود و آنچه بسیار اهمیت دارد این است که بهترین زمان  برای شروع طراحی سایت چیست؟ یکی از تصمیمات مهم در پروژه طراحی سایت است که در نهایت عملکرد طراحی مجدد وب سایت به پایان برسد.

دراینجا یکسری چک لیست برنامه ریزی برای یک وب سایت جدید برای شما آماده کرده ایم که برای یک پروژه طراحی سایت موفق داشته باشید.

  1. هدف از وب سایت شما چیست؟

شاید این سوال ساده ای باشد! اما ممکن است افراد مختلفی درگیر پروژه طراحی سایت هستند جواب متفاوتی بدهند. در یک پروژه طراحی سایت هر کدام از افراد هدف خاصی را برای این پروژه انتخاب کنند مثلا مدیرعامل شرکت در مورد هدف بگوید ” برای افزایش فروش است ” . تیم منابع انسانی (HR) می گوید:” به موقعیت شرکت به عنوان بهترین شرکت انتخابی برای افراد باشد” طراح شما می گوید:” وب سایت نشان دهنده جذابیت و نوآوری باشد” بازاریاب می گوید:” وب سایت باعث دیده شدن و جستجوی بیشتر که به عنوان ابزار بازاریابی است”.

این درحالی است که برخی موارد فوق را باهم ترکیب می کنند اما واقعیت مهم این است که نیاز به بهتر شدن هدف اصلی وب سایت است. یک ایده خوب می تواند منجر به بازهم بهتر شدن وب سایت می شود . هدف اصلی همانند یک فانوس دریایی است تا تصمیم گیری بهتر و تخصیص منابع بیشتری برای پروژه وب سایت داشته باشید.

  1. چه کسی درگیر شود؟

باید کاملا مشخص شود که پروژه وب سایت شما چه کسانی از سازمان را درگیر می کند. برای بهتر شدن پروژه بودجه را پیش از استارت پروژه در نظر بگیرید. این امر سبب می گردد که نتایج خوبی را در کسب و کار خود داشته باشید.

در ادامه می خواهیم در مورد نقش های کلیدی که به شما نیاز دارید که استراتژی پروژه را به خوبی اجرا کنید عبارتند از:

پروژه وب سایت مالک: تصمیم گیری در مورد تمام جنبه های فرآیند پروژه وب سایت نقش مهمی دارد. برای پروژه یک شرکت، مدیرعامل بی شک با ترکیب مشورت و چشم انداز برای استراتژی خوب برنامه ریزی می کند. مثلا برای یک کسب و کار معمولی نظرات یک بازاریاب برای پروژه طراحی سایت کافی است.

تاثیرگذاری اجرایی: مدیر عامل، مدیر فنی ، مدیر اجرایی، فروش و منابع انسانی برای انتخاب یک پلتفرم در تجارت الکترونیک تصمیم می گیرند و همچنین کلمات کلیدی می توانند مانور دهند.

مشورت فنی : می توانید از کارشناسان IT ، کارشناسان وب ، بازاریابان دیجیتال ، کارشناسان محتوا و غیره در مورد تکنولوژی پروژه مشورت کنید.

تیم تولید : تیم تولید می تواند متشکل از طراح ، توسعه دهندگان، تولید کننده محتوا ، سئو و بازاریابان دیجیتال باشد.

  1. اهداف شما از وب سایت چیست؟

شما باید برای کسب و کار و اهداف عملیاتی برای وب سایت معیارها و فاکتورهایی داشته باشید که بتوانید برای رسیدن به اهداف از آنها کمک بگیرید.

اهداف کسب و کار شما عبارتند از:اندازه گیری افزایش تعامل مشتری در وب سایت : مشتری در وب سایت مدت زمان بیشتری رابماند و بونس ریت را افزایش دهد و نرخ ماندن در صفحات را بالا ببرد.فرایند خرید مشتری با پلتفرم جدید خرید الکترونیکی که توسط نرخ سبدهای خرید رها شده و مقدار خرید انجام شده محاسبه می شود.

اهداف عملیاتی شما عبارتند از :سهولت در برزورسانی محتوا که توسط اضافه شدن محتوا در وب سایت و محتوای تولید شده در سایت اندازه گیری می شود.یکپارچگی در بک اند سیستم که بتوانید فناوری های جدید را برحسب زمان لمس کنید.

  1. نیازمندهای کاربردی وب سایت شما چیست؟

یکسری آیتم های کاربردی برای وب سایت شما لازم است که این آیتم ها عبارتند از :

تکنولوژی یکپارچه سازی: یعنی اینکه وب سایت شما باید به سیستم های دیگر ارتباط پیدا کند مثل سیستم های CRM یا سیستم های مالی ، سیستم های حم و نقل و دیگر سیستم هایی که مورد نیاز شما است.

امنیت : از نظر امنیت هم باید گواهی (Secure Server License (SSL داشته باشد یا الزامات دیگری که برای امنیت نیاز است.

سئو :آماده سازی برای موتورهای جستجوگر و همچنین تجزیه و تحلیل هایی که توسط بازاریابی دیجیتالی می شود.

سفارشی سازی و تعامل : سیستم باید قابلیت چت یا مشاهده محصول مجازی را داشته باشد یا اینکه تورهای 360 درجه و غیره در سایت داشته باشد.

و اینکه شما باید اهمیت زیادی به وب سایت بدهید تا بتوانید ترافیک خوبی را از مشتریان جذب کنید.

  1. وب سایت شما برای چه کسی است؟

در شروع باید درک روشنی از افرادی که به وب سایت شما مراجعه می کند در ذهن خود داشته باشید. در راه اندازی وب سایت باید اشراف کامل به تمامی موضوعات در سایت داشته باشید. مشتریان خود را در وب سایت با طراحی مناسب و ایجاد تجربه کاربری UX در سراسر وب راهنمایی کنید. تعامل مناسب بین سایت و مشتریان می تواند مشتریان شما را ابالقوه به بالفعل تبدیل کند.

جنبه های UX شامل :

چه چیزی به بازدید کننده سایت ارائه می دهید؟

چگونه آن را به بازدید کننده ارائه می دهید؟

چگونه آنها می توانند اطلاعات خود را در سایت شما پیدا کنند؟

چگونه آنها می توانند به صفحات مختلف بروند؟

با داشتن این سوال های شما به راحتی می توانید ارزیابی درستی از برنامه ریزی برای یک وب سایت جدید خود داشته باشید. در کنار این ها برند خود را به صورت آنلاین جهانی کنید. این اطلاعات می تواند به عنوان یک راهنما برای زندگی دیجیتالی شما باشد.

منبع مقاله

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%