0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

پایگاه داده در طراحی سایت

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

پایگاه داده چیست؟

بخشی اطلاعات با ساختارمنظم و ساماندهی شده که برای کامپیوتر قابل دسترسی باشد ذخیره می شوند. ما باید اطلاعات خود را بصورتی ساماندهی شده و بصورتی که اطلاعات باهم ارتباط داشته باشند ذخیره کنیم .از آن درطراحی سایت استفاده می کنیم . در واقع طراحی سایت پویا وابسته به پایگاه داده می باشد به این صورت که ما وقتی یک سایت را مشاهده می کنیم تمام رویدادهایی که روی آن سایت انجام می شود باید داخل پایگاه داده ای که به این سایت متصل است ذخیره شود و اگر این امکان را نداشته باشد آن سایت یک سایت ایستاتیک  می باشد که هیچ رویدادی را ذخیره نمیکند و فقط شکل ظاهری آن کاربرد دارد مانند وبلاگ ها که کاربر هیچ اطلاعاتی را وارد نمی کند و فقط می تواند اطلاعات را مشاهده نماید .

 

پایگاه داده

تاریخچه پایگاه داده

این واژه در اوایل دهه ۷۰ در اروپا و اواخر دهه ۷۰ در یکی از روزنامه های امریکایی استفاده شد.البته با واژه databank نام برده شد .اولین کسانی که از این اصطلاح و از پایگاه داده استفاده کرد چارلزباخمن را می توان نام برد که در مقالات خود به استفاده از پایگاه های داده اشاره کرده است.

انواع دادگان ها

دادگان ها از نظر شیوه ای و مفهومی  رفتار با داده ها به دونوع تقسیم می شوند.

۱-دادگان رابطه ای

۲-دادگان شی گرا

مدل های پایگاه داده

۱-مدل تخت

۲-مدل شبکه ای

۳-مدل رابطه ای

۴-پایگاه داده های چندبعدی

۵-پایگاه داده های شی

پایگاه داده و ویژگی سیستم های مدیریت آن

این سیستم مجموعه پیچیده از برنامه های نرم افزار است که وظیفه ذخیره و بازیابی داده های سازمان  که شامل فیلدها ْرکوردها و فایل ها هستند را در پایگاه داده ها کنترل می کند.این سیستم کنترل امنیت و صحت پایگاه داده ها رانیز برعهده دارد.

فهرستی از سیستم های متداول مدیریت دادگان

۱-oracle

۲-Microsoft SGL Server

۳-My SQL

۴-PostregSQL

۵-DB2

۶-Microsoft Access

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%