0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

آموزش طراحی سایت(جلسه 7): تگ meta

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

تگ meta در طراحی سایت :

متاتگها تگهايي هستند که يک سری اطلاعات اضافه در مورد صفحه به مرورگر و موتورهای جستجو را در طراحی سایت ارائه ميکنند.
اولين و مهمترين نوع تگ متا مربوط به تعيين charset گروه کاراکترهای صفحه است.

<meta charset=”utf-8” >

به وسيله اين تگ شما ميتوانيد در طراحی سایت  زبان فارسي را در سايت خود بدون نگراني استفاده کنيد. بدون این تگ کاراکترهای فارسی در خروجی نمایش داده نمیشود.
مابقي متا تگها يک مقدار name و يک مقدار content ميپذيرند.
زماني که يک موتور جستجو صفحه شما را پيدا ميکند، بايد آن را در اصطلاح index کند.يعني آن را به بانک اطلاعاتي قابل جستجوی خود اضافه کند البته همراه با اطلاعاتي از سايت شما. هم اکنون موتورهای جستجوی زيادی از برچسبهای  meta  استفاده ميکنند که به شما اجازه ميدهد کلمات کليدی و توصيف صفحه خود را در آن قرار دهيد.

اين به شما کنترل بيشتر ميدهد تا در طراحی سایت صفحه شما در طول يک جستجو چگونه نمايش داده شود و اغلب باعث ترافيک بيشتر به سايت شما ميشود. برچسبهای meta برای چند هدف مختلف ميتوانند مورد استفاده قرار يرند معمولاً شما بايد تگهای meta را در تگ  head  در شروعصفحه خود قرار دهيد.

برای بهبود بخشيدن به نتايج موتور جستجو از دو نشان مخصوص استفاده ميشود:

<meta name=”description” content=” توضیحات مربوط به صفحه ”> 

<meta name=”keywords” content=” کلمات کلیدی ”>

زماني که يک کاربر در حال جستجو با موتور جستجويي که از تگهای متا و کلمات کليدی پشتيباني ميکند باشد. اگر از کلمات کليدی يا متای موجود در طراحی سایت شما به عنوان عبارات مورد جستجو استفاده کند ممکن است سايت شما با آن تيتر در ليست ظاهر شود و در زير اين تيتر مقداری يا تمام کلماتي که شما در توصيف صفحه خود در تگ متا قرار دادهايد قرار گيرد.

نکته: بهتر است که توصيف صفحه دارای بيش از 200 کاراکتر حروف و… نباشد. همچنين کلمات کليدی در نتايج جستجو ديده نميشود و بهتر است آنها را زير 1000 کاراکتر نگه داريد. زيرا در طراحی وب سایت اگر بيش از اين باشد موتور جستجو اضافه آن را ناديده ميگيرد و يا شما را از فهرست حذف ميکند برای جدا کردن کلمات کليدی احتياجي به ويرگول نيست
مثال:

<head>

 <title>first page</title>

 <meta name=”description” content=”آموزش متا تگ ”>

 <meta name=”keywords” content=”meta web computer”>

 </head>


درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%