0 اسپیناس وب اسپیناس وب

افتخار طراحی سایت بیش از ۱۷۰۰ کسب و کار ایرانی و خارجی

نمونه کارها

طراحی سایت HTML چیست؟

نظاره گر پیشرفت کسب و کار خود باشید ، وقتی اسپیناس وب جرئی از تیم شما می شود

طراحی سایت HTML چیست؟

قبل از تعریف HTML اول باید انواع برنامه ھای تحت وب رو بشناسیم. برنامه ھای تحت وب بصورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

برنامه ھای استاتیک (Static :(برنامه ھایی ھستند که صفحات آنھا از متن، تصاویر،صوت و … تشکیل شده. و احیاناً چند لینک به سایر آدرس ھا در آن قرار گرفته است.

در واقع این نوع صفحات با کاربر تعاملی ندارند و صرفاً کاربر میتواند موارد داخل این صفحات را مشاھده کند.

برنامه ھای داینامیکDynamic :برنامه ھایی ھستند که داده ای را از کاربر گرفته، و آن را پردازش می کنند، و در انتھا نتیجهی آن در اختیار کاربر قرار می گیرد.

HTML زبانی برای ساختن صفحات استاتیک ھست. که به وسیله اون میتوان صفحات وبی ساخت که در آن از عکس ھا، فیلم ھا، موزیک ھا، پاراگراف ھا، جداول و…در طراحی سایت استفاده کرد

HTML مخفف عبارت Language Markup Text Hyper) زبان نشانه گذاری ابر متن) است، که در ادامه به توضیح ھر یک از کلمات این عبارت میپردازیم:

Language :این عبارت نشان دھنده این است که HTML یکی از زبان ھای برنامه نویسی برای طراحی وب سایت است. البته در ادامه خواھیم دید که بھتر است به جای عبارت “برنامه نویسی” از “نشانه گذاری”

استفاده کنیم

Text :این عبارت نشان می دھد که یک برنامه به زبان HTML یک فایل متنی ساده بیشتر نیست! در واقع مرورگر ھا این فایل ساده متنی را خوانده و با توجه به دستورات داخل آن، آن

را به عناصر مختلف ھمچون عکس ھا،پاراگراف ھا و …. تبدیل میکنند

Hyper :در مقابل “liner “قرار دارد. جالبه بدونید که زبان ھای برنامه نویسی رو به دو دسته تقسیم میکنند

Liner:به زبان ھایی ھمچون PHP, Delphi, Pascal,C و … که باید دستورات به ترتیبی که نوشته شده اند و به صورت خط به خط اجرا شوند و تا خطی از برنامه اجرا نشده

خط بعدی اجرا نمی شود، و در واقع الگوی خطی دارند زبانھای Liner گفته میشود در طراحی سایت. که وجود خطا در ھر خط از برنامه موجب توقف اجرای کل برنامه میشود.

Hyper :در مقابل زبانھایی ھستند که الگوی خاصی ندارند و خطا در یک خط از برنامه موجب توقف کل برنامه نمی شود. به این زبان ھا Hyper گفته می شود.

Markup :زبان HTML بر خلاف بسیاری از زبان ھای برنامه نویسی فاقد ساختار(دستور)ھایی ھمچون ساختار شرطی، حلقه، توابع و… است. در عوض این زبان از ساختار سادهای

به نام Tag Markup یا به اختصار Tag) برچسب) تشکیل شده است. در واقع HTML یه نوع دستور بیشتر ندارد و آن ھم ھمین Tagھا در طراحی وب سایت ها ھستند.

چون فایلھای Html متنی ھستند بنابراین برای کد نویسی صفحات وب از ھر ویرایشگر متنی میتوان استفاده کرد مانند Notepad یا Wordpad که در تمامی ویندوزھا قابل دسترسی ھستند.

البته برای نوشتن کدھای Html نرم افزار ھای پیشرفته زیادی در این زمینه وجود دارد که ما را در نوشتن تگ ھا راھنمایی میکنند. که پیشنھاد من برای اینکار نرم افزار Notepad ++است

که میتونید آخرین نسخه این نرم افزار رو از لینک زیر دانلود کنید:

 

دانلود نرم افزار Notepad++

برای مشاھده نتیجه کار ھم نیاز به یک مرورگر (….,Chrome Google, Firefox, IE,Opera(دارید که من از گوگل کروم استفاده میکنم.

در مطلب بعدی به معرفی ساختار تگ ھا و طریقه نوشتن آن ھا در زبان HTML میپردازیم.

 

درگ کنید مشاهده بستن پخش
0%